‌سرپرست معاونت عمرانی استاندار قزوین گفت: 12 درصد تصادفات منجر به فوت در راه‌های روستایی استان قزوین حادث می‌شود که در مقایسه با حجم ترافیک در این مسیرها رقم بالایی است.

به گزارش مرور نیوز، علی فرخزاد در جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح ایمنی راه‌ها و جاده‌های شهری و روستایی استان، پلیس‌راه باید تیم‌های کنترلی خود را جهت پیشگیری و جریمه کامیون‌هایی که اضافه‌بار دارند و در محورهای استان تردد می‌کنند، افزایش داده و نظارت و گشت این تیم‌ها را فعال‌تر کند.

وی افزود: پلیس‌راه باید با جدیت از تردد کامیون‌های معدنی که دارای اضافه‌بار بوده و با عبور و مرور در محورها و جاده‌ها به‌ویژه راه‌های روستایی باعث تخریب این مسیرها و راه‌های ارتباطی می‌شوند، جلوگیری کرده و با آن‌ها برخورد کند.
سرپرست معاونت عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: با 5 درصد ترافیک راه‌های روستایی 12 درصد تصادفات منجر به فوت در راه‌های روستایی صورت می‌گیرد، فلذا پلیس باید در این حوزه وارد شده و برای تردد در این مسیرها فرهنگ‌سازی کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 12 هزار کیلومتر جاده در استان داریم و تعداد تلفات در راه‌های روستایی چند برابر تلفات تصادفات در مسیرها و جاده‌های شهری و برون‌شهری است.
فرخزاد خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید بدان توجه و رسیدگی شود مسئله تفکیک حوزه استحفاظی بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در خصوص راه‌ها و مسیرهای اطراف و حومه شهر قزوین است تا با بهسازی و ترمیم این مسیرها در عبور و مرور ماشین‌آلات و شهروندان بهبود حاصل شود.