مرکز جامع انتقال خون سمنان در آیینی با حضور دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، محمدرضا خباز استاندار و جمعی از مدیران این استان افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر مجید حسینی مدیرکل انتقال خون سمنان اظهار کرد: این مرکز با اعتباری افزون بر 1760 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان این‌که سمنان از نظر اهدای خون در بین چهار استان نخست کشور قرار دارد، اظهار کرد: استان سمنان در سه شاخص مهم اهدای مستمر خون، فراوانی اهداکنندگان در مقایسه با جمعیت و ارسال فرآورده‌های خونی به دیگر استان‌ها، حائز رتبه اول کشور است.

این مدیر اجرایی با بیان این‌که سمنان بیشترین اهداءکننده خون مستمر را دارد، افزود: در استان سمنان به ازای هر 1000نفر جمعیت 58 اهداکننده خون وجود دارد که بیشترین رقم در سطح ملی است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان این‌که سمنان از نظر شاخص اهداکنندگان خون زن نیز رتبه دوم کشور را دارد، تصریح کرد: استان سمنان دارای 40 تخت اهدای خون در پنج مرکز انتقال خون این استان است.

حسینی با بیان این‌که هر سال نیمی از خون اهدایی استان سمنان مازاد بوده و به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: در نیمه اول امسال بالغ بر 20 هزار نفر از مردم این استان خون اهدا کردند.