شهردار اصفهان در دیدار با هیات سرمایه‌گذاری ایتالیا به گفتمان مشترک و برداشتن گام‌های عملیاتی و همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، جمالی‌نژاد با بیان اینکه ارائه راهکارها و اقدامات عملی می‌تواند بهترین خروجی این قبیل نشست‌ها باشد، گفت: امیدوار هستیم این دیدار مقدمه‌ای برای پروتکل‌های اجرایی باشد و بتوانیم با رسیدن به نقاط مشترک، تفاهم‌نامه‌های عملیاتی را به امضا برسانیم.

وی تصریح کرد: پویایی و فعالیت شبانه‌روزی کارگاه‌های عمرانی در سطح اصفهان از جمله نکات قابل توجهی است که به طور طبیعی همکاری‌های عمرانی دیگر کشورها در توسعه پایدار شهرها را می‌طلبد.

مهدی جمالی‌نژاد اصفهان را در حوزه حمل و نقل ریلی تشنه فناوری‌های نوین دانست و افزود: اگر چه فاز اول و دوم خط یک متروی اصفهان افتتاح شده است، اما این شهر به شبکه‌های ریلی پیچیده‌تری نیز نیازمند است و از همین رو، به بحث تراموا ورود کرده‌ایم، چرا که از جمله وسایل حمل و نقلی سازگار با بافت شهرهای تاریخی است.

وی ادامه داد: همچنین توانمندی شرکت‌های ایتالیایی در حوزه آب نیز می‌تواند فناوری‌های نوین را در اختیار صنعت کشاورزی اصفهان قرار دهد تا کشاورزان بتوانند از گردنه خشکی رودخانه و کاهش بارش‌ها عبور کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای ایجاد اعتمادسازی میان دو طرف نیاز به انجام برخی اقدامات مشترک است، اظهار کرد: چنین اقداماتی می‌تواند گفتمان مشترکی را ایجاد کرده و در نتیجه تنوع اقدامات مشترک نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: بهتر است شرکت‌های ایتالیایی حتی به شکل محدود فعالیت‌های خود را در اصفهان آغاز کنند تا با ایجاد فضا، زمینه برای حضور در پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ‌تر شهری فراهم شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهری بین‌المللی و شناخته شده در سطح جهان است، گفت: برهمین اساس، اصفهان می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی به خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس نیز اشاره کرد و بیان داشت: وقت آن رسیده تا این ظرفیت به شکل منسجم و عملیاتی‌تری به کار گرفته و بستر لازم برای همکاری‌های بیشتر میان  اصفهان و شرکت‌های ایتالیایی فراهم شود.

معاون استاندار ایتالیا در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: اصفهان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و دو طرف می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله بهداشت و سلامت، دانش، مسائل مربوط به آب و حمل و نقل شهری با یکدیگر همکاری داشته‌ باشند.

فابریزیوسالا افزود: شرکت‌های ایتالیا که در بخش‌های سلامت و ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل فعالیت دارند از جمله شرکت‌های مطرح جهان هستند به گونه‌ای که در نظرسنجی صورت گرفته از این شرکت‌ها نزدیک به 12 علاقه‌مند به فعالیت و سرمایه‌گذاری در کشورهای آفریقایی و بیش از 100 شرکت خواستار حضور و فعالیت در ایران بودند.

وی به فعالیت شرکت‌های ایتالیایی در زمینه حمل و نقل ریلی اشاره و تاکید کرد: ساخت بسیاری از بزرگراه ها و مسیرهای درون شهری ایتالیا و همچنین دیگر کشورهای اروپایی توسط شرکت‌های ایتالیایی انجام می‌شود.