استاندار خوزستان گفت: تا الان بیش از 530 هزار زائر از شلمچه و 300 هزار زائر نیز از مرز چذابه تردد داشته‌اند و نزدیک به 50 هزار زائر خارجی از طریق مرز شلمچه به عتبات عالیات کشور عراق سفر کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از چگونگی ارائه خدمات به زائران اربعین به مساله بسته شدن مرزها اشاره و اظهار کرد: در بحث تردد و عبور و مرور زائران در مرزهای خوزستان هیچ مشکلی وجود نداشته و این مناطق ظرفیت عبور دو برابر از این را نیز دارند.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته مرز شلمچه و چذابه برای تمام شرایط آماده شده است و برای بحث انتقال و جابه‌جایی زائران اربعین نیز تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شد.

استاندار خوزستان با اشاره به مساعد بودن شرایط برای زائران در این مرزها عنوان کرد: از نظر اسکان، سرویس دادن موکب‌ها، جاده و پایانه مرزی شرایط مناسب و خوب است و برای بحث گذرنامه‌ها نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

شریعتی با اشاره به پیش گرفتن چذابه از شلمچه در تعداد عبور در یک روز تصریح کرد:  روز گذشته این آمار حاصل شد، همچنین تا اینک بیش از 530 هزار زائر از شلمچه و 300 هزار زائر نیز از مرز چذابه تردد داشته‌اند.

وی با بیان اینکه عبور زائران خارجی نیز از مرز شلمچه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نزدیک به 50 هزار زائر از کشورهایی مانند آذربایجان، افغانستان و پاکستان از طریق مرز شلمچه به عتبات عالیات کشور عراق سفر کرده‌اند.