هیات 16 نفره سیاسی، تجاری و علمی نورماندی فرانسه به سرپرستی استاندار این ایالت با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان به بررسی فرصت های همکاری اقتصادی و علمی دو طرف پرداختند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان گفت: استان اصفهان با داشتن 8 هزار واحد صنعتی و 600 معدن و زمین های کشاورزی وقعیت منحصر به فردی برای سرمایه گذاری مشترک با نورماندی فرانسه دارد .

جباری خواستار برقراری پرواز مستقیم  نورماندی به اصفهان شد و گفت:ظرفیت گردشگری اصفهان و نورماندی می تواند زمینه تبادل گردشگران  بین دو طرف را فراهم سازد .

وی با اشاره به پیشنیه اصفهان در  صنعت نساجی و پوشاک گفت: همکاری واحدهای نساجی اصفهان با برند های معتبر فرانسه می تواند زمینه توسعه این صنعت را در اصفهان و نورماندی را فراهم  سازد.

جباری  افزود: صنعت مد فرانسه می تواند از ظرفیت تولید پوشاک اصفهان برای ارایه در بازارهای بین المللی استفاده کند و این مهم در قالب یک سرمایه گذاری  مشترک می تواند تعریف شود.

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار ایجاد میز مشترک نورماندی و اصفهان در اتاق های بازرگانی دو طرف شد و گفت: روابط فرهنگی و اقتصادی اصفهان و فرانسه به چند قرن گذشته باز می گردد و از این پیشنیه می توان برای توسعه کسب و کار دو اتاق استفاده کرد .

وی تامین آب و خطوط انتقال آب را دو چالش مهم استان اصفهان برشمرد و گفت: چنانچه شرکت های فرانسوی در زمینه تصفیه  فاضلاب و  انتقال آب تکنولوژی های نوینی داشته باشند می توانند با استان اصفهان همکاری نزدیکی داشته باشند.

هرو مورن (Here Morin) استاندار ایالت نورماندی  فرانسه در این نشست با اشاره به زیبایی های منحصر به فرد اصفهان گفت:اصفهان و نورماندی می توانند همکاری نزدیکی در بخش های مختلف اقتصادی ،علمی  و آموزشی   داشته باشند .

وی از فعالیت 4 هزار شرکت الکترونیکی در نورماندی خبر داد گفت: اغلب واحدهای تولیدی خودروسازان  فرانسه در این استان فعال است.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری این اسالت گفت: نورماندی سالانه میزبان  3 میلیون گردشگر خارجی از سراسر جهان است .

وی کشاورزی نورماندی را یکی از بخش های فعال و نوآور دانست و گفت:تولید پودر شیر خشک ارگانیک از مهمترین  تولیدات این منطقه است که ایران یکی از مصرف کنندگان این محصول است .