استاندار اصفهان با توجه به اینکه اعتماد مردم در هر زمینه ای بزرگترین سرمایه برای مسوولین می باشد، در اعلام وضعیت میزان آلایندگی هوای استان هماهنگی جدی بین دستگاه های ذیربط معمول گردد تا به این اعتماد خدشه وارد نشود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، زرگرپور در جلسه ای که با هدف هماهنگی بیشتر بین محیط زیست، هواشناسی و بهداشت و درمان استان و مدیریت بحران استانداری تشکیل شد، بر هماهنگی جدی بین دستگاه های ذیربط در ارائه آمارهای دقیق میزان آلایندگی هوای استان و اطلاع رسانی شفاف به مردم تاکید نمود.

وی با اشاره به گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری مبنی بر ارائه اخبار متفاوت از وضعیت ناپایدار جوی هفته قبل توسط محیط زیست و هواشناسی و بازتاب آن در برخی رسانه ها اظهار داشت: سلامت عموم مردم برای ما از هر امری مهمتر است و اطلاع رسانی صحیح، دقیق و به موقع لازمه این امر است و مسوولین در این ارتباط وظیفه مند هستند.

دکتر زرگرپور با بیان این مطلب که اعتماد عمومی در هر زمینه ای بزرگترین سرمایه برای مسوولین می باشد، افزود: نباید با اعلام آمارهای مختلف و متفاوت به این اعتماد و سرمایه عمومی خدشه وارد شود.

مدیر ارشد استان با اشاره به گزارش مدیران کل محیط زیست و هواشناسی در خصوص تعداد ایستگاه های فعال سنجش آلودگی هوا در استان تصریح نمود: مبنای اعلام وضعیت آلودگی هوا نمی تواند تنها یک ایستگاه باشد بلکه باید تلفیقی از میانگین ایستگاههای موجود سه دستگاه محیط زیست، هواشناسی و در آینده شهرداری اصفهان در نقاط مختلف باشد.

وی در این ارتباط بر هماهنگی کامل بین محیط زیست و هواشناسی و بهداشت و درمان در ارائه آمار تاکید نمود و افزود: لازم است ۱۰۰ درصد اطلاعات با همدیگر رد و بدل شده و یک عدد میانگین طبق روش علمی جهت اطلاع به مردم اعلام گردد.

استاندار اصفهان در پایان بر افزایش تعداد ایستگاه های سنجش آلایندگی هوا به استانداردهای کشوری و بین المللی و همچنین نصب این ایستگاه ها در نقاطی که از لحاظ علمی و فنی منطبق با استانداردها می باشد تاکید نمود.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه مدیران محیط زیست، هواشناسی، مدیریت بحران و بهداشت و درمان گزارشی از آخرین وضعیت آلودگی هوا، اقدامات انجام شده و نحوه اطلاع رسانی در خصوص وضعیت آلاینده ها ارائه نمودند.