با هدف خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی ایستگاه فرهنگی شهدای هسته‌ای به مدت 10 روز در مرز مهران دایر شد.

به گزارش مرور نیوز، در این حرکت فرهنگی اعضای هیئت علمی، کارکنان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه ایلام به صورت داوطلبانه و شبانه‌روزی به مدت 10 روز با توزیع اقلام خوراکی، پخت غذای گرم و توزیع اقلام فرهنگی و راهنمایی زوار، در این آیین مذهبی شرکت کردند.

«دکتر محمد علی‌اکبری» - رئیس دانشگاه ایلام و رییس ستاد اربعین دانشگاهیان استان و دکتر «محمدرضا شیرخانی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن حضور در این ایستگاه از روند فعالیت‌ها و اقدامات موکب بازدید کردند و تصمیمات لازم جهت تسهیل و فعالیت آن اتخاذ شد.

علی‌اکبری در حاشیه‌ این حضور در مرز مهران میزبانی ایلام را از سوگواره علمی، فرهنگی و هنری اربعین وِیژه دانشگاهیان را یادآور شد و گقت: بخش‌های جشنواره شامل فرهنگی – ادبی، فضای مجازی، علمی – پژوهشی و هنری است و علاقه‌مندان بخش فرهنگی ادبی سوگواره می‌توانند دل نوشته، خاطره و شعرهای خود را با موضوع اربعین به دبیرخانه‌ی سوگواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی این سوگواره شامل طراحی نرم‌افزارهای  کاربردی برای اندروید و کامپیوتر است، گفت: علاقه مندان می‌توانند کتاب، مقاله و پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوع اربعین 4 سال اخیر خود را به بخش علمی – پژوهشی این سوگواره ارسال کنند. بخش هنری این سوگواره شامل عکس، نقاشی، نماهنگ، فیلم کوتاه، کلیپ، خوشنویسی و پوستر است.

بر اساس اعلام دبیرخانه سوگواره مهلت ارسال آثار 20 بهمن 1395 و اختتامیه‌ سوگواره در اسفند 1395 برگزار خواهد شد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کیفیت و چگونگی ارسال آثار به آدرس arbaeen.ilam.ac.ir  مراجعه و یا با شماره 08432234858 تماس بگیرند.