مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اعلام کرد: با توجه به تصویب کلیات طرح پیاده راه سازی خیابان چهارباغ عباسی ، این محور تا یکسال آینده به گردشگاه عمومی تبدیل می شود.

به گزارش مرورنیوز از اصفهان، حسین جعفری گفت: بازآفرینی شهری با موضوع احیای دوباره شهر موزه اصفهان در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرای طرح موفق احیای میدان امام علی (ع)، اجرای طرح دولتخانه صفویه مد نظر مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت، افزود: خوشبختانه با حمایت مسئولان استانی و شهری از اجرای طرح احیای دولتخانه صفویه، محدوده مورد مطالعه طرح در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: ضمن انجام مطالعات طرح دولتخانه صفویه، برنامه های اجرایی هم برای آن تهیه شد و پیرو آن پیاده راه سازی میدان امام (ره) و خیابان های منتهی به این میدان 2سال قبل در دستور کار قرار گرفت و با حمایت جدی همه دستگاههای اجرایی از جمله استانداری و میراث فرهنگی مواجه شد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 80 درصد کف سازی های میدان امام (ره) به اتمام رسیده است و 20 درصد باقیمانده تا پایان سال تکمیل می شود.

جعفری با بیان اینکه پیاده راه سازی خیابان سپه از چهارراه استانداری تا میدان امام(ره) به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است، اظهارکرد: پیاده رو سازی خیابان حافظ نیز تا چند روز آینده به اتمام می رسد.

وی این نوید را نیز به شهروندان داد که کلیات طرح پیاده راه سازی چهارباغ عباسی به عنوان یکی از پروژه های دولتخانه صفویه به تصویب رسید و برای همیشه این محور به عنوان یک معبر گردشگری و یک فضای شهری برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد: تا زمان افتتاح ایستگاه مترو  ظرف یکسال آینده باید سنگفرش خیابان چهارباغ عباسی به اتمام برسد که برای اجرای این طرح بیش از 10 هزار مترمربع آسفالت جمع آوری و به سنگفرش تبدیل می شود.

وی زمان شروع عملیات اجرایی این طرح را تا 15 روز آینده اعلام و خاطرنشان کرد: وسط چهارباغ عباسی حوض ها و آبنماهای قدیمی احداث و محور گردشگری چهارباغ عباسی در چند فاز اجرایی به شکل قدیمی خود احیاء می شود.

جعفری با بیان اینکه چهارباغ عباسی تا یکسال آینده به گردشگاه عمومی تبدیل می شود، گفت: با اجرای این طرح تردد خودروها ممنوع می شود و درشکه ها به چهارباغ می آیند.