رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ارائه گزارش هایی که اعضای جلسه داشتند مشخص شد که بعضی از دستگاه ها خوب پای کار هستند و در خور تقدیر و تشکر بودند مانند شرکت هواپیمایی کشور، ناجا، وزارت جهاد و صمت.

به گزارش مرور نیوز،  علی مؤیدی ، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صبح امروز (29 مهر) در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور وزیر کشور در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این جلسه پنج دستور جلسه را بررسی کردیم و پیشرفت سامانه های قاچاق کالا و ارز را مورد بررسی جمع حاضر قرار دادیم.

وی افزود: در ارائه گزارش هایی که اعضای جلسه داشتند مشخص شد که بعضی از دستگاه ها خوب پای کار هستند و در خور تقدیر و تشکر بودند مانند شرکت هواپیمایی کشور، ناجا، وزارت جهاد و صمت.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متأسفانه برخی دستگاه ها هنوز هماهنگ با برنامه مصوب شده حرکت نکرده اند، به عنوان مثال در گمرک عقب ماندگی کاری داریم و همچنین در برخی از حوزه های وزارت صمت و جهاد و وزارت راه، این عقب ماندگی کاری مشاهده می شود.

مؤیدی تصریح کرد: مبحث بعدی که در دستور کار قرار دادیم خودروهای شوتی (خودروهای سرعت بالا) بودند که این خودروها با سرعت غیرقانونی اقدام به حمل کالای قاچاق می کنند و در جهت برخورد با این پدیده زشت و غیرقابل قبول قرار شد تا برخوردهای لازم تدوین و اعمال می شود.