وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما به دنبال تولید انبوه قطعات در داخل هستیم و تاکنون هر محصولی در داخل تولید شده، با کاهش قیمت روبرو شده است.

به گزارش مرور نیوز، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهرا کرد: مهمترین برنامه ای که ما در حوزه خودرو و تأمین قطعات دنبال می کنیم به دلیل مشکلات این حوزه است. هدف ما رضایت مردم است و در برنامه های دیگر خود بحث واگذاری شرکت های خودروسازی را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه اموال مازاد شرکت های خودروسازی به صورت جدی دنبال می شود، افزود: در گذشته این شرکت ها به هر دلیلی سهام شرکت ها و موسسات مختلف مانند بانک ها را خریداری کرده اند و ما در برنامه های خود به دنبال واگذاری این سهام ها هستیم.

وزیر صمت اظهار داشت: البته این اقدامات باید در سال‌های گذشته صورت می پذیرفت که به دلایلی صورت نگرفت و ما در این دوره به دنبال انجام آن هستیم.

رحمانی در خصوص افزایش قیمت قطعات خودرو نیز تصریح کرد: مهمترین برنامه و کاری که پیش رو داریم، تولید و ساخت این قطعات در داخل کشور است زیرا تولید این قطعات در داخل منجر به کاهش قیمت می شود.

وی افزود: اما دلیل افزایش کنونی آنها، این است که در گذشته این قطعات به وسیله ارز ۴۲۰۰ تومانی و بعد از آن ارز نیمایی تأمین می شد اما امروز به وسیله ارز آزاد تأمین می شود که بخشی از این گرانی ها، به همین دلیل است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ما به دنبال تولید انبوه قطعات در داخل هستیم و تاکنون هر محصولی در داخل تولید شده، با کاهش قیمت روبرو شده است زیرا قیمت تمام شده در داخل کشور ما پائین تر است.

رحمانی درباره امنیت پائین خودروهای تولید داخل و اینکه بیش از ۸۰ درصد دزدی ها از خودروهای تولید داخل صورت می پذیرد، اظهار داشت: دلیل اینکه ما می خواهیم این خودروها را از رده تولید، خارج کنیم به علت عوامل مختلفی است که یکی از آنها همین بحث پائین بودن امنیت آنهاست.

وی با بیان اینکه به هر حال تکنولوژی این خودروها قدیمی و سال‌هاست که در دنیا از رده تولید خارج شده است، گفت: خودروهای جدید، ایمنی و راحتی و امکانات بیشتری دارند و اصول محیط زیستی در آنها بیشتر رعایت شده است.

* خارج کردن برخی از خودروهای تولید داخل به دلیل کیفیت پایینشان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: کیفیت مسئله ای است که ما همواره باید روی آن تأکید داشته باشیم و خارج کردن برخی از خودروهای تولید داخل به دلیل پائین بودن کیفیت این خودروها است.

رحمانی درباره تصمیم دولت برای معرفی وزرا صنعت و معدن و بازرگانی نیز گفت: قانون هنوز نهایی نشده است؛ هر قانونی مصوب شود آن اجرایی می شود. مسائلی که در رسانه ها مطرح می شود براساس دیدگاه و نظر کارشناسی افراد است. تاکنون این مبحث در دولت مطرح نشده و قانون نیز در این خصوص نهایی و تصویب نشده است.