وزیر صمت گفت: جامعه نگران تامین کالاهای اساسی و سایر کالاها نباشد، انبار‌های دولتی و خصوصی کالا‌های اساسی کاملا تکمیل هستند.

به گزارش مرور نیوز، رضا رحمانی وزیر صمت در نشست رسمی ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: اصناف و اتحادیه‌ها برای تامین ۱۰۰ قلم کالای اساسی همکاری لازم را داشته اند و وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی برای ایجاد امنیت در بازارها بسیار تلاش کرده اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: افزایش قیمت در تمام کالا‌ها حتی با مجوز لغو می‌ شود، دستگاه‌ های دولتی یک ریال هم افزایش قیمت نخواهند داشت، رئیس جمهور دستور داده اند حتی تقاضا افزایش قیمت نیز نداشته باشند.

رحمانی با اشاره به اینکه جامعه نگران تامین کالاهای اساسی و سایر کالاها نباشد، گفت: انبار‌های دولتی و خصوصی کالا‌های اساسی کاملا تکمیل هستند و مردم به شایعات مبنی بر اتمام ذخایر دولتی هیچ توجهی نداشته باشند.

وزیر صمت با اشاره به اینکه گران فروشان به نوعی متخلف شناسایی شده و پس از رسیدگی بازرسان به این امر، مشمول برخورد قضائی توسط نهاد های قضائی خواهند شد، گفت: از تمام صنوف در بازارها خواسته ایم برای ایجاد امنیت اجتماعی و همچنین عدالت اقتصادی حتی یک ریال نیز به قیمت اقلام خود اضافه نکنند.

او بیان کرد: سوخت مورد نیاز قشرهای خاص توسط جلسات مختلف بین اتحادیه های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و کامیون داران تامین و تخصیص داده شد. هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: اپراتور‌های سامانه ۱۲۴ ساعت کاری خود را برای دریافت شکایات مردمی افزایش داده اند تا نظارت‌ها از عمده فروشی‌ها به خرده فروشی‌ها نیز اعمال شود. از مردم می‌خواهیم در این امر به ما کمک کرده و در صورت مشاهده گرانفروشی سریعا آن را به ما منتقل کنند.