رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی سال آینده بین خانوار‌ها توزیع می‌شود که نسبت به امسال حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان به خاطر پرداخت‌های حمایت معیشتی بیشتر است.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد بودجه گفت: سال آینده بالغ بر ۳۰۲ هزار میلیارد تومان منابع و مصارف هدفمندی در نظر گرفته شد برای مصارف یارانه‌ای است که پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی سال آینده بین خانوار‌ها توزیع می‌شود که نسبت به امسال حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان به خاطر پرداخت‌های حمایت معیشتی بیشتر است.

وی گفت: بنابراین هرآنچه امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت دوم یارانه‌ای داریم سال آینده در بودجه تکرار می‌ شود و به صورت مستمر ماهیانه پرداخت خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: تلاش ما این است در طول ماه سه پرداخت داشته باشیم یکی پرداخت یارانه نقدی است که انجام می‌شود دوم پرداخت یارانه معیشتی است و سوم پرداخت حقوق است.

نوبخت گفت: در تلاشیم هر ۱۰ روز یکبار یک پرداخت به خانوار‌ها داشته باشیم تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود.

وی افزود: علاوه بر ۸۰ هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی یارانه در سال آینده ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر که جزء سیاست‌های دولت دوازدهم است، صرف خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان حداقل برای پرداخت‌های گندم و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در سال آینده صرف خواهد شد.

نوبخت گفت: تلاش ما این است که هم به طرح‌های عمرانی بپردازیم که اشتغال و رونق را در اقتصاد داشته باشیم و هم پرداخت‌های یارانه‌ای نظم یافته داشته باشیم تا در شرایط سخت و نامطلوب اقتصادی به خانوار‌ها کمک بیشتری نسبت به امسال شود.

وی افزود: امروز به نهایی کردن منابع و مصارف عمومی و منابع و مصارف هدفمندی پرداخته شد، چون ۲ جدول برای دریافت‌ها و پرداخت‌ها داریم یک جدول مربوط به خزانه دولت واریز و به دستگاه‌های دولتی پرداخت می‌کنیم و یک بخش هم مربوط به سازمان هدفمندی یارانه هاست که باید جدول آن هم مشخص شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بخش منابع و مصارف عمومی، سال آینده عمدتا در بخش طرح‌های عمرانی است که رشد چشمگیری دارد و حدود ۶۲ درصد سهم اعتبارات عمرانی نسبت به امسال افزایش پیدا کرده و بخش قابل توجه آن هم از حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان به استان‌ها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: گزارش بودجه شرکت‌ها که بخشی از بودجه کل کشور است ۱۴ آبان طبق قانون به مجلس تقدیم شد و این روز‌ها آخرین جلسات برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ است تا در زمان مقرر و قانونی لایحه بودجه ۱۵ آذر تقدیم مجلس شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این سازمان در حال تدارک پیش نویس لایحه بودجه است تا آن را به دولت بدهیم و دولت آن را نهایی کند تا بتوانیم قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس کنیم.