وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ضرورت های اجتماعی در کشور اجازه نمی دهد که ما برای هوشمندسازی اقتصاد تعلل کنیم. بلکه کشور را برای افزایش مطالبات دیجیتالی و فرایندهای تولی دیتاها آماده کنیم.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در پنجمین نمایشگاه ایران تراکنش گفت: فعالان حوزه ict طلایه دار اقتصاد هوشمند است و مسیری برای افزایش قدرت ایران در این مسیر است.

او ادامه داد: روزی که بحث اقتصاد هوشمند را بیان کردم عده ای این موضوع را فانتزی  و رویایی تصور می کردند و ءن را در شان اظهارات یک وزیر نمی دانستند.

دژپسند با اشاره به این که اقتصاد هوشمند نباید یک آرمان باقی نمی ماند،  گفت: طرح خود برای برنامه وزیر امور اقتصادی و دارایی را بر مبنای توان داخلی جوانان ایرانی ارائه کرد. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: ضرورت های اجتماعی در کشور اجازه نمی دهد که ما برای هوشمندسازی اقتصاد تعلل کنیم. بلکه کشور را برای افزایش مطالبات دیجیتالی و فرایندهای تولی دیتاها آماده کنیم.

دژپسند گفت: داشتن رتبه های برتر در حوزه نفت و اکتشافات بسیار خوب است اما نباید با اتکا به بودجه نفتی به خواب خرگوشی و عدم رشد غیرنفتی گرفتار شویم.

این مقام مسئول بیان کرد: اقتصاد ایران از طرفی ما را به غصه گرفتار می کند چرا که در عرصه بین المللی اقتصاد ایران با همراه فروش نفت به ۰.۷ می رسد.