اولین مرحله پرداخت حمایت معیشتی بامداد امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه پرداخت مبالغ حمایتی معیشتی به خانوارها قرار شد طی سه مرحله انجام شود که اولین مرحله‌ آن شب گذشته (۲۷ آبان‌ماه) پرداخت شد و دومین مرحله پرداخت ساعت 24 روز چهارشنبه 29 آبان ماه و سومین مرحله ساعت 24 روز شنبه 2 آذر خواهد بود و در هر مرحله برای 20 میلیون نفر کمک معیشتی واریز خواهد شد.

۶۰ میلیون نفر مشمول طرح حمایتی معیشتی خواهند شد که در این طرح برای خانوارهای تک‌ نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

کسانی که در حال حاضر مشمول دریافت یارانه نقدی نمی‌ شوند و از سوی  وزارت رفاه به عنوان ثروتمند حذف نشده‌اند و در مراحل قبل انصراف از ثبت‌ نام یارانه داشته و یا نتوانستند ثبت‌ نام کنند می‌توانند در سامانه‌ ای که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود ثبت‌ نام کنند تا وضعیت آنها بررسی شود.

* نحوه اعتراض افراد برای دریافت کمک معیشتی

افرادی که در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت قرار نگرفته‌ اند می‌ توانند اواسط هفته آینده از طریق کد دستور *6369 #  از وضعیت خود مطلع شوند. 

به گفته ربیعی این طرح مقطعی نیست و به طور منظم هر ماه پرداخت می‌ شود و منابع آن تامین شده است و افرادی که به این طرح می‌ پیوندند نیز از همان مرحله اول، پرداخت نقدی برای آنها لحاظ می‌ شود.