وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک‌های ایران اکنون هوشمند نیستند و اگر بخواهند نقشی پویا و بالنده در اقتصاد داشته باشند، باید خودشان را به فناوری‌ های نوین مجهز کنند.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نمایشگاه تراکنش در جمع خبرنگاران درباره قیمت دلار در بودجه سال آینده اظهار کرد: بودجه مدنظر ما در سال آینده زیاد به قیمت دلار ارتباطی پیدا نمی‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت نمایشگاه ایران تراکنش در هوشمندسازی بانک‌ها، اظهار کرد: بانک‌های ایران اکنون هوشمند نیستند و اگر بخواهند نقشی پویا و بالنده در اقتصاد داشته باشند، باید خودشان را به فناوری‌ های نوین مجهز کنند.

وی افزود: در این عرصه باید از بانک‌داری الکترونیک به دیجیتال و پس از آن به سمت بانک‌داری هوشمند حرکت کنیم و در این بخش بسیار مهم است که بتوانیم ابعاد مختلف موضوع را در بانک‌ها اجرایی کنیم.

وزیر امور اقتصاد خاطرنشان کرد: باید بتوانیم ارتباط بین‌المللی را چه در انتقال فناوری‌ به بانک‌ها و چه در تشکیل کنسرسیوم‌هایی در زمینه بانک‌داری دیجیتال تقویت کنیم.

دژپسند با اشاره به موانع پیش‌روی بانک‌داری هوشمند در ایران، گفت: این طرح در ایران اجرا می‌شود، اما سرعتی که مدنظر ماست را ندارد که در حال حاضر تمهیدات لازم صورت گرفته و برنامه‌های خوبی در بانک‌ها طراحی می‌شود که این سرعت را افزایش می‌دهد.