رئیس کل بانک مرکزی در تشریح وضعیت بازار ارز اینطور توضیح داده که "طی دو هفته اخیر به دلایلی که همگان واقفند، انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد و عمدتاً در برخی فضاهای دلالی و سفته بازی به آن دامن زده شد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت جدید اینستاگرامی خود به بیان نکاتی در خصوص بازار پول و ارز پرداخت و اعلام کرد: رویه موجود در بازار ارز نمی تواند واقعی و پایدار باشد.

او در تشریح وضعیت بازار ارز اینطور توضیح داده که "طی دو هفته اخیر به دلایلی که همگان واقفند، انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد و عمدتاً در برخی فضاهای دلالی و سفته بازی به آن دامن زده شد. با اطلاعاتی که از توانایی ها ، امکانات و ذخایر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم، این روند نمی تواند واقعی و پایدار باشد، چراکه تغییر خاصی در متغییرهای کلیدی اتفاق نیفتاده است".

همتی همچنین درباره تأمین ارز کالا‌های اساسی نیز اعلام کرد: از ابتدای سال علاوه بر تامین بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز برای کالا‌های اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی، توسط بانک مرکزی حدود ۱۵ میلیارد دلار نیز در چهارچوب سامانه نیما برای واردات مواد اولیه واحد‌های تولیدی و سایر کالا‌های ضروری تأمین شده است. این روند به امیدخدا و با ادامه تلاش‌های صادرکنندگان با قدرت تداوم خواهد یافت.