رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تاکنون ۱۳.۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار گرفته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، در مراسم گرامیداشت روز بیمه گفت: بیش از ۸۵ سال است که بیمه در ایران فعالیت می‌کند و تاکنون با پرتفوی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب شرکت‌های بیمه‌ای در حال ارائه است.

او افزود: هدف بیمه‌ های فعال در کشور تأمین خسارات فردی، عمومی و استانی است. جمع‌آوری و استفاده از پول‌های خرد از مردم و کمک به رفاه اجتماعی از دیگر رسالت‌ های بیمه مرکزی است.

سلیمانی بیان کرد: ضریب نفوذ ۲.۴بیمه نسبت به کشور امارات که برابر ۲.۹درصد  است پایین‌تر بوده و نسبت به کشورهای ترکیه، عربستان، پاکستان، مصر و کویت بالاتر است یعنی جایگاه رتبه بیمه ما درمیان این کشورها بیشتر قرار دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه مرکزی به دنبال تاسیس مرکز مدیریت ریسک است. صنعت بیمه در جهت تحول سلامت در بخش درمان شرایطی را ایجاد کرد که افراد بتوانند وتحت پوشش بیمه تکمیلی به صورت فردی، گروهی و خانوادگی قرار بگیرند.

او ادامه داد: تاکنون ۱۳.۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار گرفته‌اند. صنعت بیمه همچنین در بخش بیمه زندگی با حذف کرامت انسانی از دریافت بخش اندکی از درآمدهای خانوار در طول دوره زمانی توافقی خوش درخشیده است.

سلیمانی بیان کرد: انتظار داریم در قبال خدمات گسترده بیمه‌ای در کشور دولت ما را از پرداخت انواع مالیات از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم معاف کند تا مردم برای استفاده از بیمه‌ها تشویق شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: متأسفانه پرتفوی بیمه عمر در بین تمام بیمه‌ها 14.5 درصد است این درحالی است که در سطح دنیا 60 درصد بیمه‌ها را بیمه‌های عمر تشکیل می‌دهند همچنین ۸۰ درصد پرتفوی بیمه‌ها در کشور مربوط به بیمه حوادث و آتش‌سوزی است.

او ادامه داد: از امروز با حضور رئیس جمهور بیمه‌نامه‌ها در کشور به صورت آنلاین صادر و خسارات نیز بعد از کارشناسی دقیق به صورت برخط پرداخت می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: خوشبختانه بعد از چندین سال با حضور رئیس جمهور چهره ماندگار صنعت بیمه که جناب آقای غلامحسین جباری هستند را به عنوان چهره برتر تلاش‌گر صنعت بیمه معرفی می‌کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: حرکت صنعت بیمه تا حدودی قابل قبول است.