وزیر نفت گفت: تغییر سوخت کاری اقتصادی است که در تلاش هستیم این طرح عملی شود و باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش مرور نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت ضمن تشکر از همکاری سازمان های مرتبط با ارائه دوگانه سوز کردن خودرو، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای داخلی سازی قطعات خودرو در داخل هزینه می شود و یک ریال نباید از خارج وارد شود. یعنی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ت متن به رونق تولید کمک می کنیم.

وی بیان کرد: تمام قطعات استفاده شده باید در داخل باشد. اکنون قیمت یک لیتر بنزین ۳ هزار اما سوخت فشرده گاز ۶۰۰ تومان است و راه برای دوگانه سوز کردن خودرو باز شده است. ۲ هزار و ۶۰۰ جایگاه داریم که تا دو برابر می توانند سوخت ارائه دهند.

وزیر نفت گفت: راه حل مسئله سوخت را نباید فقط در ساخت پالایشگاه دانست چرا که هر پالایشگاه ۲۰ هزار دلار هزینه  و ۴ تا ۵ سال زمان نیاز دارد. راه حل در تولید خودرو است که بخشی به Cng باز می گردد.

زنگنه افزود: گاز فراوان داریم و هیچ کشوری در دنیا نیست که ۹۵ درصد آن در خانه ها از گاز طبیعی استفاده کنند و همچنین در هیچ کجای دنیا این تعداد خودروی دوگانه وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید از nng استفاده کرد، مسئله تامین سوخت و جبران آن باید در تولید خودرو جست و همه خودروها شامل این طرح می شوند. گسترش گازرسانی در روستا اهمیت دارد و به کمک آن باید به بازپرداخت رسید، بیش از ۱۷ هزار میلیارد در گازرسانی روستایی هزینه کرده ایم و میلیون ها تقاضا برای گازسوز کردن وسایل آمد.

زنگنه ادامه داد: یعنی تقاضا برای استفاده از گاز افزایش یافت. بیش از هزار شغل برای گازرسانی روستایی ایجاد شد و تراز اقتصادی مثبت شد.

وزیر نفت تشریح کرد: به کمک این طرح هم دولت هم مردم سود می کنند. تغییر سوخت کاری اقتصادی است که در تلاش هستیم این طرح عملی شود و باید با جدیت دنبال شود.