مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز موج دوم بازگشت زائران اربعین حسینی شب گذشته خبر داد و گفت: ۲۱۸هزار نفر از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور شدند.

 به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا شهرکی ثانوی با اشاره به آغاز موج دوم بازگشت زائران اربعین حسینی در شب گذشته از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه اظهار کرد: دیشب 42 هزار نفر از پایانه مرزی چزابه، 551 هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه و 125 هزار نفر از پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند که برخلاف روزهای قبل 60 درصد زائران ورودی به کشور به دنبال استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بودند.

وی افزود: این روند تا ساعت 4:30 دقیقه بامداد امروز ادامه داشت و علی‌رغم حجم سنگین بازگشت مسافران هیچ مشکلی در جابجایی آن‌ها وجود نداشت و هم‌اکنون 300 اتوبوس در پارکینگ برکت برای بازگشت مسافران دپو شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ورود موج بعدی زائران اربعین حسینی به کشور در روز جمعه 5 آذر خبر داد.

شهرکی ثانوی با بیان این‌که تا دیشب 85 درصد زائران اربعین حسینی به کشور بازگشتند، گفت: طی این مدت یک میلیون و 652 هزار نفر از سه پایانه مرزی در دو استان ایلام و خوزستان وارد کشور شده‌اند که 881 هزار نفر از پایانه مرزی مهران، 472 هزار نفر از پایانه مرزی شلمچه و 299 هزار نفر از پایانه مرزی چزابه وارد کشور شدند.

وی با اشاره به این‌که بر اساس مشاهدات میدانی، ظرفیت پارکینگ‌های خودروهای سواری در مهران، چزابه و شلمچه به ترتیب 80، 60 و 80 درصد خالی شده است، افزود:  شرایط آب و هوایی در مهران، شلمچه و چزابه آفتابی و فقط در چزابه وزش باد مشاهده می‌شود.