معاون صدراعظم آلمان گفت: با همکاری های اقتصادی می توان برای مسائل پیچیده بین دو کشور راهکار یافت.

به گزارش مرورنیوز، «زیگمار گابریل» امروز (دوشنبه) در نشست تجاری ایران و آلمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: در کنار مسائلی که ایران و آلمان را از هم جدا می کند، عناصری نیز برای اتصال وجود دارد.

وی ادامه داد: نقش مذهب در جامعه ایران و جامعه آلمان متفاوت است؛ تفاوت هایی نیز در ارتباط با نگرش دو کشور به رژیم صهیونیستی و فلسطین و در مورد مساله سوریه نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد.
گابریل گفت: نگاه به آلمان نباید فقط به سمت شرکت های بزرگ باشد، زیرا شرکت های کوچک نیز می توانند به بخش سرمایه گذاری ورود پیدا کنند.
وی به عضویت 2 هزار شرکت در اتاق ایران و آلمان نیز اشاره کرد و گفت: کمیسیون اقتصادی دو کشور سال گذشته پس از ١٥ سال تشکیل شد؛ امیدواریم زمان برگزاری کمیسیون بعدی طولانی نشود.
وزیر اقتصاد و انرژی آلمان با تاکید بر اینکه دو کشور می توانند روابط خوب گذشته را احیا کنند، گفت: برخی از شرکت های آلمانی باوجود تحریم ها پیگیر بودند تا روابط را حفظ کنند و در چارچوبی که امکانپذیر بود، ماندند.
وی، آموزش فنی حرفه ای را یکی از زمینه های همکاری دو کشور بیان کرد و گفت: نخستین مدرسه فنی و حرفه ای ایران را آلمانی ها راه اندازی کردند و اکنون باید این روند ادامه یابد.
گابریل به آغاز دوباره همکاری های مالی بین دو کشور و همچنین همکاری با موسسه «هرمس» اضافه کرد: هنوز مشکلاتی در روابط مالی آلمان و ایران وجود دارد که باید این موانع برطرف و سطح همکاری ها گسترش یابد.