مدیر کل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جعبه سیاه هواپیما در اختیار ما است و براساس قانون ما باید تعیین کنیم که کجا و چگونه خوانده شود.

به گزارش مرور نیوز، حسن رضایی فر مدیر کل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای مسافری خطوط هوایی اوکراین در تهران در پاسخ به این سوال که آیا تصاویری که در فضای مجازی درباره آتش گرفتن هواپیمایی ۷۳۷ قبل از سقوط منتشر شده را تایید می‌کنید یا خیر؟ گفت: هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه را فعلا نمی‌توان تایید کرد چرا که باید ابتدا بررسی این سانحه به صورت کامل انجام شده و نتایج آن مشخص شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که براساس قانون جعبه سیاه هواپیما در کدام کشور باید خوانده و بررسی شود، اظهار کرد: جعبه‌ های سیاه این هواپیما در اختیار ما است و براساس قوانین و مقررات موجود این که جعبه سیاه در کجا و چگونه خوانده شود در اختیار ما است چرا که قانون به صراحت گفته است باید جعبه سیاه در لابراتور معتبر و با هدایت کشور مسئول یعنی ایران خوانده شود. بنابراین ما تعیین می کنیم در این زمینه چه اتفاقی بیفتد.

حوالی ساعت شش صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ دی ماه) هواپیمای ۷۳۷ مسافری اوکراینی در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) سقوط کرد. در همان ساعات اولیه بروز این سانحه تصاویری تایید نشده منتشر شد که نشان می‌داد هواپیمایی که مدعی بودند هواپیمای خطوط اوکراین است، قبل از آن که سقوط کند آتش گرفته بود.