براساس الزام رگولاتوری با توجه به عدم پیاده‌سازی و اجرای این روش، فروش سیم‌کارت‌های این اپراتور در سراسر کشور از امروز تا سه روز آینده غیرقانونی بوده و متوقف می شود.

به گزارش مرور نیوز، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌ کننده رگولاتوری گفت: پیش از این اپراتورها ملزم شده بودند احراز هویت خریداران سیم‌ کارت با روش رمز یکبار مصرف (One Time Password) را به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از مدارک شناسایی متقاضیان و شناسایی صحیح مشترک تلفن همراه در زمان اشتراک پیاده‌سازی کنند.

وی با اشاره به ابلاغ این موضوع به اپراتورهای تلفن همراه و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها عنوان کرد: احراز هویت با روش ارسال کد یکبار مصرف (OTP) در سایر اپراتورهای تلفن همراه پیاده‌سازی شده و در حال اجراست و فرایندهای مربوط به خرید سیم‌کارت صرفاً با این روش امکانپذیر است.

قره‌داغی تاکید کرد: براساس الزام رگولاتوری با توجه به عدم پیاده‌سازی و اجرای این روش در فرایندهای فروش اپراتور رایتل، فروش سیم‌ کارت‌های این اپراتور در سراسر کشور از امروز تا سه روز آینده غیرقانونی بوده و متوقف می‌شود.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری تصریح کرد: چنانچه در این بازه زمانی سیم کارتی از سوی اپراتور رایتل از طریق درگاه‌های مختلف فروخته و یا فعال شود، اعتبار ندارد.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی افزود: کاربران می‌توانند درصورت مشاهده تخلف، موضوع را به سامانه ثبت و پاسخگوئی شکایات ۱۹۵ اعلام کنند.