وزیر اقتصاد گفت: اراده اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که در حد توانمان به سمت روان‌تر کردن فعالیت‌ها برویم؛ وقتی یک مجوزی را لغو می‌کنیم این اتفاق به خیر و خوشی نمی‌افتد بلکه مقاومت زیادی می‌بینیم، اما ایستاده‌ایم.

به گزارش مرور نیوز،  فرهاد دژپسند ، وزیر اقتصاد امروز پنجم دی‌ماه در دومین نشست هم‌اندیشی کارآفرینان جوان گفت: این جلسات را برای شنیدن سخن فعالان و پیگیری مشکلات برگزار می‌کنیم و بنا نداریم جلسات تشریفاتی بگذاریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به انتقاد یکی از کارآفرینان مبنی بر رانت در مجوزدهی و به عنوان نمونه "نشان‌بانک" گفت: تا آنجایی که خبر دارم برای نشان بانک تشریفات رعایت شده و اگر مستنداتی در مورد رانت در این مورد دارید، ارائه کنید.

وی افزود: اراده اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که در حد توانمان به سمت روان‌تر کردن فعالیت‌ها برویم؛ وقتی یک مجوزی را لغو می‌کنیم این اتفاق به خیر و خوشی نمی‌افتد بلکه مقاومت زیادی می‌بینیم، اما ایستاده‌ایم.

وزیر اقتصاد به مرکز تسهیل کسب و کار وزارت اقتصاد اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ این مرکز تاسیس شد و بررسی کنید ببینید این مرکز از سال ۹۷ که من به وزارت‌خانه آمدم چه میزان فعال شده است.

دژپسند گفت: برای صدور مجوزهای محیط زیستی، املاک، دفتر وکالت و اسناد رسمی و داروخانه‌ها تغییرات چشم‌گیری داشتیم.

وی تصریح کرد: تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ دوره زمانی ثبت شرکت‌ها در ایران ۳ روزه می‌شود.

دژپسند افزود: همچنین تا هفته دولت سال ۹۹ گمرک ایران از الکترونیکی شدن عبور می‌کند و به مرحله موبایلی می‌رسد.