وزیر نیرو گفت: همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی دنبال رضایت‌ مندی و خدمت به مردم هستند و ما این توفیق را پیدا کردیم با اجرای مهم‌ترین طرح‌های حیاتی در کشور در این زمینه پیشرو باشیم.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آئین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران اظهار کرد: بابت افتتاح این طرح‌ها باید تشکر ویژه از دولت، بخش‌های اجرایی، مقام معظم رهبری به خاطر اجازه برای برداشت از صندوق توسعه ملی و تمامی کسانی که ما را در انجام این طرح‌ها یاری کردند، کنم.

او افزود: طرح‌های بسیار مهمی برای بالا بردن کیفیت آب در استان تهران اجرا شده و اما اکنون در این استان حدود ۱۴ میلیون جمعیت داریم که ۱۰ میلیون از آن در تهران زندگی می‌کنند.

اردکانیان تصریح کرد: یک ششم جمعیت کشور را استان تهران در خود جای داده که این حاکی از اهمیت تأمین، جمع‌آوری و توزیع درست آب شرب مردم است.

 اردکانیان در ادامه گفت: امروز وزارت نیرو در استان تهران برای افتتاح این طرح‌ها حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف آب و برق و فاضلاب هزینه کرده است.

او افزود: همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی دنبال رضایت‌ مندی و خدمت به مردم هستند و ما این توفیق را پیدا کردیم با اجرای مهم‌ترین طرح‌های حیاتی در کشور در این زمینه پیشرو باشیم.

* افتتاح فاز دوم تصفیه‌ خانه هفتم آب تهران

وزیر نیرو بیان کرد: امروز در ۳۲ استان کشور ۱۳۲ طرح آب و برق و فاضلاب را با سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح کردیم که مهم‌ترین طرح امروز واحد دوم تصفیه خانه تهران است که جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر را در شهر‌های پاک دشت، ورامین، ​قرچک، پیشوا تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تجارت ایران و اوراسیا آزاد می‌شود/ ۷ هزار قلم کالا مشمول تعرفه صفر درصد می‌شود

او افزود: ۲۰ طرح دیگر خرد و کلان با سرمایه‌گذاری ۲۷۵ میلیارد تومان در شهر‌های تهران، قرچک، ورامین و اسلامشهر و همچنین سه طرح نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۷ میلیارد تومان و دماوند و ری و آب رسانی ۷۲ روستای پر جمعیت انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اردکانیان گفت: این هفته در دهه فجر انقلاب اسلامی حدود ۱۰ هزار و ۷۹ میلیارد تومان طرح افتتاح می‌شود و اینجا باید از مدیران اجرایی و پیمانکاران و مشاوران استان تهران قدردانی کنیم.

او افزود: در دولت تدبیر و امید ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستای کشور را به شبکه آب سالم وصل کردیم که تعداد ۷ میلیون نفر روستایی را بهره‌مند کرده است.

وزیر نیرو گفت: تا پایان دولت دوازدهم سه میلیون نفر دیگر از روستاییان به این مجموعه پیوند خواهد خورد.

 اردکانیان اظهار کرد: در کشور ۱۵۱ تصفیه خانه بزرگ وجود دارد که ۲۷ عدد آن برای قبل از انقلاب بوده و الباقی آن ساخت نظام جمهوری اسلامی است که تا امروز ۳۲ تصفیه خانه در دولت تدبیر و امید ساخته شده است و تعداد تصفیه خانه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته دو برابر دولت‌های قبلی است و این نسبت تا پایان دولت بالاترمی‌رود.

وزیر نیرو گفت: ساخت تمام این تجهیزات و سازه‌ها در شرایط سخت تحریمی کشور انجام شده و امروز باید بگوییم که کار‌ها سریع‌تر از شرایط قبل از تحریم پیش می‌رود.

 اردکانیان اضافه کرد: در افق ۱۴۱۵، ​دویست و پنجاه میلیون مترمکعب کسری آب خواهیم داشت؛ با کمک شهرداری تهران و جابه‌جایی آب‌هایی که در شهرداری برای فضای سبز استفاده می‌شود با آب‌های تصفیه خانه فاضلاب، این امید را به کشاورزان می‌دهیم که از حق آبه آن‌ها حمایت می‌کنیم.