وزیر راه و شهرسازی عصر حاضر را عصر بیداری جهانیان دانست و گفت: راهی که مردم دنیا انتخاب کرده، ۴۱ سال قبل مردم ایران انتخاب کرده‌اند

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم «گرامیداشت سالگرد ورود امام (ره) به میهن اسلامی» با بیان اینکه تلاش، کوشش و جهاد فی‌سبیل‌الله هیچ‌گاه تعطیل‌ شدنی نیست، گفت: جبهه باطل همواره نقشه‌های خود را نوسازی می‌کند و از شکست‌های متعدد درس نمی‌آموزد.

وی افزود: نقشه‌های متعدد استکبار را در این سال‌ها لمس کرده‌ایم و ایرانیان هزینه‌های متعددی داده‌اند اما اهدافی که از تحقق شعار «استقلال و آزادی» دست یافته‌ایم، بسیار ژرف‌ تر و عمیق‌ تر است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران از نادرترین کشورهایی است که استقلال رأی دارد و سلطه‌پذیر نیست، تصریح کرد: با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری در طول ۴۱ سال گذشته توانستیم قله‌های پیشرفت را طی کنیم.

اسلامی به تحریم و بلوکه کردن دارایی‌های ایران در ابتدای انقلاب از سوی آمریکا اشاره و اظهار کرد: این اقدام، اولین ظلم آمریکایی‌ها به مردم ایران بلافاصله پس از پیروزی انقلاب بود و ما از همان موقع تحریم بودیم اما در تمام سال‌هایی که سایه تحریم بر کشور سیطره داشت، هر جا توانستیم قدرتمندتر شویم، از تحریم‌ها آسیبی ندیدیم. این اتفاق تحقق واقعی شعار «استقلال و آزادی» کشور بود.

وی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را یادآور شد و گفت: در این واقعه تروریستی، آمریکایی‌ ها عریان به میدان آمدند و با شهادت سردار سلیمانی، انتقام شکست طرح خاورمیانه بزرگ را که به دنبال آن بودند، گرفتند اما به لطف خدا با شهادت سردار سلیمانی، مردم اتحاد و همبستگی بیشتر خود را به نمایش گذاشتند.

* طرح معامله قرن شکست خواهد خورد

وزیر راه و شهرسازی به رونمایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از « معامله قرن » اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر شاهد خروج ملت مسلمان علیه طرح «معامله قرن» که بزرگترین و جدیدترین طرح «آمریکایی صهیونیستی» بود، هستیم و معتقدیم این طرح نیز مانند طرح «خاورمیانه بزرگ»، به شکست خواهد انجامید.

اسلامی، عصر حاضر را عصر بیداری جهانیان دانست و گفت: راهی که مردم دنیا انتخاب کرده، ۴۱ سال قبل مردم ایران انتخاب کرده‌اند و نشان دادند از شعور سیاسی بالاتری برخوردارند.

به گفته وی، رمز پیروزی انقلاب اسلامی «وحدت کلمه» است و حضرت امام (ره) مرتباً این سه کلمه «وحدت کلمه»، «کلمه‌الله» و «لِله کار کردن» را تکرار می‌کرد.