رییس سازمان برنامه و بودجه در هفتمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: الان زمان مذاکره نیست زمان ایستادگی است.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه پیش از ظهر امروز ۲۱ بهمن‌ماه در هفتمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار کرد: الان زمان مذاکره نیست؛ هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید ایستادگی‌ کند.

وی گفت: دومین سال یک تحریم بی سابقه را در تاریخ معاصر ایران پشت سر می گذاریم. تحریمی که علاوه بر فروش نفت، ما را از نظر غذا و دارو هم تحریم کردیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در ۱۰ ماهه اول امسال درآمدهای عمومی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

نوبخت گفت: سردار سلیمانی علاوه بر مباحث نظامی، در زمینه های تأمین غذا و دارو نیز برای کشور در این شرایط تحریم تلاش می کرد. دشمن می دانست که از کجا به ما ضربه وارد کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت منابع، با اولویت هزینه می کنیم، تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال گذشته، ۳۴ درصد بیشتر برای پرسنل هزینه کردیم. در صندوق های بازنشستگی نیز ۳۲ درصد بیشتر هزینه کردیم. البته در پرداختی ها نسبت به تورم عقب تر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همه پاداش های بازنشستگی امسال را قبل از نیمه دوم سال پرداخت کردیم. البته ۴۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی مانده بود که دو سه هفته قبل پرداخت شد.

نوبخت بیان کرد: آخر این ماه عیدی و پاداش کارکنان دولت را به همراه حقوق بهمن پرداخت خواهیم کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به فشار اقتصادی علیه کشور، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ زورگویی هایی را نسبت به ملت ها داشتیم و آن ملت هایی سرافراز ماندند که توانستند مقاومت کنند. آنهایی که فکر می کنند با مذاکره مشکل حل می شود، ما یکبار مذاکره کردیم. الان زمان مذاکره نیست، زمان ایستادگی است.

وی گفت: قطعه اول آزادراه تهران - شمال تکمیل شده و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.