رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار است اولین مرحله از بسته حمایتی کرونا همین هفته پرداخت شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اقدامات دولت برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: مصوبات امروز دولت برای جبران خسارت‌ها شامل دو بخش می‌شود و گروه اول مصوباتی هستند که به موجب آن یک تمهیل یا فرصت به افرادی که مشاغل آن‌ها از شیوع کرونا آسیب دیده داده می‌شود. 

او افزود: ۱۰ گروه از مشاغل تعیین شد و برای اینکه صاحبان این مشاغل از نظر بیمه، مالیات و اقساط بانکی دچار مشکل نشوند تمهیداتی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

نوبخت بیان کرد: بخش دیگر مصوبات امروز مربوط به مبالغی است که باید به صورت بلاعوض پرداخت شود. این بخش از پرداخت تعهدات پولی را سازمان برنامه و بودجه تقبل کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مقرر شد ۴ مرحله کمک بلاعوض به خانواده‌های کم درآمد پرداخت شود. این گروه‌ها شناسایی شدند که حدود ۳ میلیون خانواده هستند و قرار است به این خانواده از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ۴ مرحله به صورت بلاعوض در قالب بسته حمایتی ویژه پرداخت شود.

او گفت: قرار است اولین مرحله از این بسته حمایتی همین هفته پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: گروه دیگر از کمک‌های حمایتی دولت، پرداخت تعهدات مالی به کارگران فصلی است که از ۱ تا ۲ میلیون تومان وام به کارت یارانه آن‌ها واریز می‌شود و اقساط آن بعد از سه ماه تنفس از کارت یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

نوبخت بیان کرد: این وام بدون ضامن است و نیازی نیست که افراد متقاضی به بانک‌ها مراجعه کنند، بعد از ثبت درخواست این کمک هزینه به حسابشان واریز می‌شود.

او گفت: این وام ۱۲ درصد است که ۴ درصد را متقاضی و ۸ درصد را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند.