رئیس کل بانک مرکزی گفت: سقف کارت هدیه از ۵۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بعد از جلسه هیات دولت با موضوع مشکلات فعالان اقتصادی اظهار کرد: در این روز‌ها سیستم بانکی بیشترین نقش در کمک به اقتصاد کشور را دارد. امروز بحث‌های مختلفی  بین فعالان اقتصاد و تیم اقتصادی دولت مطرح شد.

وی افزود: طبق قانون مشترکانی که چکشان برگشت می‌خورد از خدمات بانکی محروم  می‌شوند، ولی امروز ما از رئیس جمهور خواستیم که محرومیت خدمات برای کسب و کارهای آسیب دیده  در صورت برگشت چک آن ها حذف نشود و تا سه ماه از خدمات بانکی استفاده کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: اعلام کردیم کسب و کار‌هایی که آسیب دیدند و نمی‌توانند تسهیلات خود را پرداخت کنند مشمول تعویق سه ماهه وام هایشان خواهند شد.

* کمک‌های وام به چهار میلیون نفر با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد

همتی تاکید کرد: کمک‌های وام به چهار میلیون نفر با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد. دولت قبول کرد  ۸ درصد از این ۱۲ درصد را پرداخت کند و مردم تنها ۴ درصد آن‌ها با تضمین یارانه‌ها پرداخت شود.

همتی ادامه داد: همچنین قرار شد کمکی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که حق کارفرمایان را به تعویق بیاندازد. بانک‌ها آمادگی دارند که به مردم کمک کنند تا از لحاظ اقتصادی به حالت عادی باز گردد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تمام تلاشان این است مردم کمتر به شعب مراجعه و کمتر با اسکناس در ارتباط باشند. شنیدم چند بانک کاهش ارائه وجه نقد از ۵ میلیون تومان را برداشته شده است.

* تمهیدات جدید بانک مرکزی برای کاهش مراودات بانکی و پولی

وی با اشاره به تمهیدات جدید بانک مرکزی برای کاهش مراودات بانکی و پولی ابراز کرد: بانک‌هایی که سقف جا به جایی کارت را کاهش دادند اشتباه کردند و از نظر ما همان ۱۰ میلیون تومان باقی است، سقف کارت هدیه را از ۵۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان افزایش یافت.

این مقام مسئول بیان کرد: درمورد ساعت کار بانک طبق شیفت‌های تعیین شده است، ولی باز هم از مردم خواهش می‌کنم مردم به بانک‌ها مراجعه نکنند چرا سیستم بانکی در معرض خطر هستند. اگر واقعا کار ضروری ندارند به بانک‌ها مراجعه نکنند ما در ایام نوروز هم در اختیار مردم هستیم.