شرکت‌های خودروساز از همان روزهای ابتدای ورود ویروس کرونا شانه‌به‌شانه دیگر مسئولین در کنار مردم قرارگرفته‌اند و با تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده یا تهیه اقلام موردنیاز کادر درمان سعی کرده‌اند تا به مسئولیت‌های اجتماعی خود جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش مرور نیوز، بیش از یک ماه است که کشور در حال مبارزه با یک ویروس ناشناخته قرارگرفته است. ویروسی که زندگی بسیاری از مردم را از اواخر سال گذشته تحت شعاع خود قرار داده و کادر درمانی کشور با تمام توان در حال کمک به بیماران هستند و با شعار کرونا را شکست می‌دهیم از جان‌و دل برای مردم کشور جان‌فشانی می‌کنند. 

در همین راستا شرکت‌ها و سازمان‌ها سعی نموده‌اند تا در این برهه ی نفس گیر دست‌گیر کادر درمانی و همچنین دولت شوند تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری به عمل بیاورند. در این همبستگی ملی شرکت‌ های خودروساز از همان روزهای ابتدای ورود این ویروس شانه‌به‌شانه دیگر مسئولین در کنار مردم قرارگرفته‌اند و با تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده یا تهیه اقلام موردنیاز کادر درمان سعی کرده‌اند تا به مسئولیت‌های اجتماعی خود جامعه عمل بپوشانند. 

وجود زالوهایی با نام محتکر در روزهای ابتدای ورود کرونا، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را نایاب کرد. این دو لازمه بهداشت عمومی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تا حدی نایاب و دست نیافتی شد که بسیاری از مردم برای تهیه ی این مواد در صف‌های طولانی ایستادند، اما کارخانجات کشور با کمک سازمان‌ها و ارگان‌ها و نقش مؤثر وزارت صمت آستین بالا زدند و بر مشکل کمبود اقلام بهداشتی فائق آمدند.

در این برهه نقش خودروسازان بسیار مؤثر بود و شرکت‌ هایی همچون ایران‌خودرو و سایپا اقدام به تولید ماسک نمودند تا با تیراژ بالا بتوانند مشکل کمبود این کالای ضروری را رفع کنند و شرکت‌های تولیدکننده خصوصی نیز چون سیف خودرو در این راه، همگام با دیگر خودروسازان و قطعه سازان برای رفع مشکل کادر درمان که این روزها به اقلامی چون لباس مخصوص ایزوله، ماسک، شیلد و عینک نیاز دارند آستین بالا زدند تا جایی که بر اساس اعلام مدیرعامل این شرکت تا کنون بیش از 10000 ست کامل گان و شیلد محافظ در نقاط بیمارستانی مورد نیاز در کشور با شعار "کرونا ضعیف تر از اتحاد ماست" توزیع شده است.

کمک های بخش خصوصی صنعت خودرو در روزهای گذشته باعث دلگرمی هر چه بیشتر کادر درمان شده است، اقلام اساسی کادر درمان در شهرستان ها که روز گذشته با خبر شدیم سیف خودرو بعنوان یک شرکت خصوصی ده هزار بسته آن را در اختیار مراکز درمانی استان‌های گوناگون قرار داده است بخشی از کمک صنعت خودرو به مبارزان خط مقدم کرونا بود. 

بی‌شک نقش صنعتگران داخلی در روزهای بحرانی از همیشه پررنگ تر است. آن‌ها ثابت کرده‌اند به هنگام بحران هایی همچون سیل، زلزله و اخیرا شیوع ویروس کرونا در کنار مردم قرار دارند. این در حالیست که شرایط تولید این روزها با سختی های فراوان روبرو است و صنعتگران علاوه بر دست و پنجه نرم کردم با این مشکلات، کمک های مردمی خود را دریغ نکرده و مسئولیت اجتماعی خود را فراموش نکرده اند.