در حالی که اوپک آخرین تلاش های دیپلماتیک خود برای دستیابی به توافقی به منظور کاهش تولید را انجام می دهند، وزرای نفت الجزایر و ونزوئلا امروز برای متقاعد کردن روسیه، بزرگترین رقیب اوپک برای همراهی با این توافق به مسکو می روند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بلومبرگ، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه برای نهایی کردن شرایط توافق کاهش تولید در وین تشکیل جلسه می دهد. سه تولید کننده بزرگ اوپک یعنی ایران، عربستان و عراق همچنان در مورد میزان کاهش تولید هر یک از اعضا با هم اختلاف نظر دارند. روسیه نیز تاکنون در برابر درخواست اوپک برای پیوستن به طرح کاهش تولید مقاومت کرده است.

به گفته منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، در اقدامی غیرمنتظره، نورالدین بوترفه، وزیر انرژی الجزایر، به عنوان یکی از معماران اصلی توافق ماه سپتامبر اوپک در زمینه کاهش تولید و الوجیو دلپینو، وزیر نفت ونزوئلا که همواره از حامیان کاهش تولید بوده، قرار است روز دوشنبه در الجزایر با یکدیگر دیدار کنند و سپس به مسکو سفر کنند.
اوپک پیشنهاد کرده که تولید کنندگان غیر عضو این سازمان تولید خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دهند. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه همواره گفته که کشورش فریز تولید را به کاهش تولید ترجیح می دهد.
در حالی که تلاش ها برای جلب همکاری تولید کنندگان غیر عضو ادامه دارد، کشورهای عضو اوپک همچنان تلاش می کنند تا اختلافات درونی خود را در مورد میزان کاهش تولید حل کنند. سازمان که قرار بود مذاکرات فنی با غیر اعضا را در روز دوشنبه برگزار کند، قرار است به جای این مذاکرات، نشستی داخلی برای حل اختلافات میان اعضا برگزار نماید.