سخنگوی سازمان بورس گفت: تمامی سهام شرکت‌های دولتی بورسی و فرابورسی در دو نوبت و با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی به عموم مردم عرضه می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، شاپور محمدی سخنگوی سازمان بورس اظهار کرد: هفته گذشته شورای عالی بورس بر اساس بودجه سال ۹۹ و اصل ۴۴، ساز و کار اجرایی واگذاری باقی‌مانده سهام دولتی شرکت‌ های بورسی و فرابورسی را تصویب و وزیر اقتصاد این مصوبه را دیروز (شنبه) به معاون اول رییس جمهور تقدیم کرد.

سخنگوی سازمان بورس افزود: بر اساس این ساز و کار تمامی سهام شرکت‌های دولتی بورسی و فرابورسی در دو نوبت و با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی به عموم مردم عرضه می‌شود.

او ادامه داد: در نوبت اول، سهام دولتی شرکت‌های بورسی در قالب واحد صندوق‌های قابل معامله عرضه و در صورت باقی ماندن، در نوبت دوم به شکل تک سهم و با استفاده از روش ثبت سفارش (بوک بیلدینگ) به هر کدملی ایرانی واگذار می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اطلاعات تکمیلی این ساز و کار پس از تصویب در هیات وزیران در قالب برنامه‌ای تبیینی به اطلاع عموم می‌رسد.

 پیش از این و در روز دوازدهم فروردین نیز  آقای روحانی رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر اقتصاد، با اشاره به استقبال مردم از بازار سرمایه، بر تسریع واگذاری شرکت‌ها و دارایی‌های دولت و همچنین فروش اموال مازاد بانک‌ها، با استفاده از ظرفیت این بازار در سال جهش تولید تأکید کرد.