رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بنا داریم تا اعلام نظر وزارت بهداشت، مشاغل ممنوعه بازگشایی نشوند و بر این اساس مشاغلی که اجازه فعالیت نداشتند همچنان فعالیت آن‌ها ممنوع خواهد بود

به گزارش مرور نیوز، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در جلسه تدوین پروتکل‌ های بهداشتی بازگشایی واحد‌های صنفی و تعیین اولویت بازگشایی رسته‌های صنفی اظهار کرد: با تمرکز بر حفظ اشتغال در واحد‌های صنفی؛ قرار شد وزارت بهداشت ارزیابی‌های تخصصی را انجام دهد تا لیست شروع اشتغال مشاغل را اعلام کنیم.

او بیان کرد: مشاغلی که ممنوع بودند همچنان ممنوع هستند تا تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.

ممبینی گفت: ستاد کرونا این مأموریت را برای تعیین گروه‌های صنفی که بتوانند به تدریج و با توجه به شرایط پیش آمده، فعالیت خود را آغاز کنند، به کمیته‌ای متشکل از اتاق اصناف واگذار کرد.

او ادامه داد: اتاق اصناف، وزارت بهداشت و وزارت صمت و اماکن نیروی انتظامی کشور در درجه اول در این ستاد حضور دارند و عملا از روز ۱۵ فروردین کار خود را شروع کرده‌اند و مشاغل را با توجه به حساسیت‌های بهداشتی و با توجه به جنبه‌های فعالیت گروه‌های صنفی مختلف بررسی کرده‌ایم. همچنین با یک مدل کاملا علمی بررسی‌های لازم صورت گرفته است.

ممبینی افزود: دیروز تصمیم گرفته شد که از ٢٣ فروردین برخی از مشاغل فعالیت خود را شروع کنند، البته در خصوص فعالیت برخی از مشاغل باید در ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بنا داریم تا اعلام نظر وزارت بهداشت، مشاغل ممنوعه بازگشایی نشوند و بر این اساس مشاغلی که اجازه فعالیت نداشتند همچنان فعالیت آن‌ها ممنوع خواهد بود، البته برای استان‌های کشور از ٢٣ و برای تهران از ٣٠ فروردین واحد‌هایی که مشخص می‌شوند اجازه فعالیت خواهند داشت.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ستاد ملی کرونا فهرستی را مشخص کرده است و بر اساس آن مشاغلی که تامین نیاز‌های روزمره مردم را بر عهده دارند مانند میوه فروشی‌ها باز هستند. مشاغلی که با نظر کارشناسان وزارت بهداشت زمینه‌ساز انتشار ویروس هستند نیز همچنان باید بسته بمانند، البته این دائمی نیست.