کسانی که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند اگر متقاضی دریافت این وام باشند، بدون مراجعه به بانک‌ها، در هدفمندی یارانه با دریافت این مبلغ موافقت کنند.

به گزارش مرور نیوز، به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه سرپرست خانوار تمام ۲۳ میلیون خانواری که یارانه نقدی می‌گیرند می‌تواند از شارژ یک میلیون تومانی کارت یارانه استفاده کنند.

این میزان اعتبار که رقم یک میلیون تومان است با وام یک تا دو میلیون تومانی که قرار است به اقشار آسیب دیده پرداخت شود متفاوت است.

گفتنی است، متقاضیان وام یک تا دو میلیون تومانی می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ ها در سایت هدفمندی یارانه (http://refahi.ir) درخواست خود را ثبت کنند و یارانه نقدی این افراد به عنوان ضمانت توسط بانک‌ها پذیرفته می‌شود و یک میلیون تومان کارت‌های این افراد با نرخ سود ۱۲ درصد شارژ خواهد شد.

این اعتبار شارژ شده برای خرید کالا و خدمات قابل استفاده خواهد بود. اقساط این تسهیلات از محل یارانه پرداختی طی دو سال آینده با تنفس چند ماهه از محل یارانه افراد کسر خواهد شد.

ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته است علاوه بر پرداخت ٧۵ هزار میلیارد تومان به کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از کرونا، به چهار میلیون نفر از سرپرستان خانوار تسهیلات یک تا دو میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و با سود ١٢ درصد پرداخت کند.

قرار است این وام در زمان پرداخت یارانه اردیبهشت ماه به تمام خانوارهای یارانه بگیر پرداخت شود.

* جزئیات پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا

تعداد پرداخت  مبلغ
۳ میلیون نفر  ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان
۴ میلیون نفر  یک تا ۲ میلیون وام
۲۳ میلیون خانوار  اعتبار یک میلیون تومانی