کشور‌های عضو اوپک پلاس امروز از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه خواهند داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، کشور‌های عضو اوپک پلاس امروز از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه خواهند داد تا موضوع کاهش تولید را با مشارکت احتمالی سایر کشور‌های مهم تولیدکننده نفت برای تثبیت اوضاع بازار به گفتگو بگذارند.

این نشست به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد و جمعه (فردا) نیز وزرای انرژی گروه ۲۰ نشست خواهند داشت. منابع آگاه در این زمینه به اسپوتنیک گفتند تصمیم نهایی اوپک پلاس به نتایج بحث‌های بعدی وزرای انرژی گروه ۲۰ بستگی خواهد داشت.

با شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان بهای نفت به شدت کاهش پیدا کرد. یکی از دلایل آن را می‌توان به کاهش استفاده از هواپیما و پایین آمدن چشمگیر ترافیک هوایی نسبت داد، از سوی دیگر به دلیل اعمال برخی قوانین در کشور‌های مختلف از جمله فاصله‌ گذاری اجتماعی و در خانه ماندن افراد، تولید در بسیاری از بخش‌ها به طور موقت متوقف شده و خود این مسئله مصرف سوخت کارخانجات را به شدت کاهش داده است. با شیوع این بیماری بسیاری از افراد خانه‌نشین شده و از خانه فعالیت‌های مربوط به کسب و کار خود را انجام می‌دهند که این مسئله نیز در کاهش چشمگیر مصرف بنزین در سراسر جهان بی‌تاثیر نبوده است. همه این مسائل سبب کاهش بی‌سابقه بهای نفت شده است.

از سوی دیگر، اختلاف میان اعضای اوپک پلاس بر سر میزان تولید نفت نیز عامل دیگر کاهش بی‌سابقه بهای نفت بوده است. پس از توافق نکردن اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی در ماه مارس، عربستان برای مقابله با روسیه و نیز تولید نفت شیل در آمریکا، اعلام کرد میزان عرضه نفت خود به بازار جهانی را از ۹ میلیون بشکه در روز به بیش از ۱۲ میلیون بشکه افزایش خواهد داد. این اقدام عربستان سبب شد بهای نفت به کمترین میزان خود در بیست سال گذشته برسد.