رئیس اتاق اصناف تهران گفت: طرح گام دوم فاصله گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی برخی واحد‌های صنفی از 30 فروردین آغاز می‌شود اما پاساژ‌ها نباید از 30 فروردین فعالیت داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در برنامه تیتر امشب گفت: طرح گام دوم فاصله گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی برخی واحد‌های صنفی از 30 فروردین آغاز می‌شود اما پاساژ‌ها نباید از 30 فروردین فعالیت داشته باشند.

وی افزود: همه واحد‌های صنفی فکر می‌کنند ما مسئولین اصناف این تصمیمات را گرفته ایم، اما ستاد مقابله با کرونا این تصمیمات را گرفته است و ما موظف به اجرا هستیم.

نوده فراهانی گفت: اصناف مشروط بازگشایی می شوند و رعایت دو متر فاصله، استفاده از ماسک و دستکش حتماً باید لحاظ شود و کالا نباید پس گرفته شود، واحد‌های صنفی حتماً باید ضد عفونی شوند، خود مشتری‌ها باید کارت بکشند و از همه مهمتر صنوف باید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

نوده فراهانی درباره خبر بازگشایی پاساژ‌ها البته با تعویق هم گفت: ویروس اگر کنترل شد، پاساژ‌ها هم بازگشایی می‌شود.

وی درباره مالیات هم گفت: واحد‌های صنفی تعطیل هستند و توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند و در این مورد درخواست زمان کردیم، اما تا امروز جوابی نگرفته ایم. ما توقع داریم زمان کافی در اختیار اصناف داده شود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: ما توقع نداریم مالیات بخشیده شود؛ اما اصناف زمان می‌ خواهند.

نوده فراهانی درباره بیمه هم گفت: اگر قرار است برای اصناف کاری انجام شود باید تسریع شود، چون هر چه زمان بگذرد دردی را دوا نخواهد کرد.

وی افزود: اگر قرار است سازمان تامین اجتماعی اقدامی انجام دهد الان موقع آن است، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

نوده فراهانی گفت: اصناف آسیب دیده نیازمند حمایت هستند و دولت باید وام کم بهره در اختیار اصناف قرار دهند.