رئیس سازمان برنامه و بودجه از جذب نیروهای جدید طی ماه های آتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه عصر دیروز چهارشنبه از طریق صفحه اینستاگرام خود به همراه رییس امور رفاه و سلامت اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پاسخگوی سوالات و درخواستهای کارکنان کادر بهداشت و درمان کشور شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد پرسش‌های مکرر درباره پرداخت فوق العاده ویژه کارکنان وزارت بهداشت گفت: اگر منظور فوق العاده شغل موضوع فصل هشتم آیین نامه مصوب هیئت امناست، از ابتدای اسفند ماه به همراه سایر اقلام این فصل به میزان ۵۰ درصد اضافه شده است همچنین دستورالعمل پرداخت فوق العاده خدمات ارزنده کرونا در حال تهیه است و به زودی پرداخت می شود.

 نوبخت در مورد آزمون استخدامی برای استخدام کارکنان جدید و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی شاغل گفت: اخیرا به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد تا ۴۰۰۰ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته تا آخر اردیبهشت به کارگیری شوند، تا امکان استفاده از مابقی ظرفیت ازمون استخدامی فراهم شود.

وی افزود: اخیرا برای جذب ۲۲۸۰ نفر به صورت قراردادی تامین اعتبار شده و برای حدود ۳هزار نفر دیگر هم پس از بررسی‌های لازم در ماه‌های آینده تامین اعتبار خواهد شد و به مرور جذب خواهند شد.

وی افزود: این نیروهای قراردادی از بین آن دسته از افرادی که حد نصاب آزمون قبلی را بدست آورده اند انتخاب می شوند.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استخدامها در نظام سلامت کشور متناسب با ساخت و سازها در این بخش نبوده است و حتما نسبت به گسترش استخدامها در بخش سلامت کشور اقدام خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه کارکنان شرکتی شاغل ارتباط استخدامی با وزارت بهداشت ندارند امکان تبدیل وضعیت آنها وجود ندارد و در صوت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی رقابتی امکان جذب آنها وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شاغلان قراردادی در نظام سلامت کشور تا ۸۰ درصد از امتیازات لحاظ شده در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری بهره مند خواهند شد و همچنین بررسیهای لازم انجام خواهد شد تا برای پرسنل شرکتی وزارت بهداشت که رابطه استخدامی با این وزارت خانه ندارند اقدامات لازم لحاظ شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی لحاظ شده بود که در سال جاری این رقم تقریبا دو برابر شده است. همچنین ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه تکمیلی بازنشستگان محترم در نظر گرفته شده است.

نوبخت در پایان این گفتگو اعلام کرد: بزودی با حضور نمایندگان تشکلهای ذی ربط در بخش بهداشت و درمان  مشکلات و کمبودهای این بخش بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.