کارفرمایانی که متقاضی دریافت وام کرونایی هستند می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه کارا نسبت به آن اقدام کنند.

به گزارش مرور نیوز، سامانه تسهیلات حمایتی به مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از امروز راه‌اندازی شد و کارفرمایانی که واجد شرایط هستند می‌توانند در بخش کرونای سامانه کارا درخواست خود را ثبت کنند.

بر این اساس، یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا که سه میلیون شاغل بیمه شده در آن‌ها مشغول کار بوده‌اند توسط وزارت کار شناسایی شده و مطابق ضوابط ستاد کرونا مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.

تسهیلات حمایتی به واحد‌ها و کارگاه‌هایی اختصاص می‌یابد که نیرو‌های کار در آن‌ها شاغل و بیمه باشند در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است و میزان پرداخت تسهیلات نیز به این شکل است که برای واحد‌هایی که به اجبار تعطیل شده اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام و برای واحد‌های کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

شرط پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا، حفظ اشتغال موجود است و واحد‌هایی که کد بیمه و پروانه کسب داشته باشند مشکلی در دریافت تسهیلات نخواهند داشت، اما آن دسته واحد‌هایی که فاقد بیمه هستند، روند پرداخت تسهیلات به آن‌ها ظرف دو ماه آینده عملیاتی می‌شود.

گفتنی است؛ به ‌زودی قسمت شکایات در سامانه فعال خواهد شد تا اگر سیستم اجازه ثبت درخواست به فردی را نداد، اطلاعات خودشان را آنجا وارد کنند و رسیدگی شود. راهنمای ثبت‌نام متقاضی، شرایط و ضوابط و رسته فعالیت‌هایی که تسهیلات به ایشان تعلق می‌گیرد، در سامانه کارا و بخش تسهیلات کرونا درج شده است.