در بخش تولید اگر می‌خواهیم با جهش تولید رو به رو باشیم باید مردم هم کمک کنند و اگر تقاضا برای کالای ایرانی نداشته باشیم جهش تولید رخ نمی‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز  در نشستی که در اتاق تعاون ایران برگزار شد، اظهار کرد: بخش تعاون جبهه واگذاری امور به مردم و واگذاری فرصت‌های عادلانه است.

او گفت: نظرات اتاق تعاون در اقتصاد کشور مؤثر است و ظرفیت بخش تعاون بیشتر از این‌ها است.

مدرس خیابانی افزود: باید حواسمان باشد که ما در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار و یک جنگ گسترده رسانه‌ای کشور را مدیریت می ‌کنیم و با کوچک‌ترین صحبت مبهم مسئولان، رسانه‌های خارجی از آن سو استفاده می‌کنند.

او گفت: در این شرایط و فشارهای اقتصادی، یکصد پروژه با اعتبار ۱۷۰  میلیارد تومان که منجر به اشتغال‌زایی ۴۰۰  هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌شود را در دست بهره‌برداری داریم.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: تمام حوزه‌های تجاری ما از جمله کشتیرانی و بانک‌ها گرفتار تحریم هستند و شرایط از زمان جنگ تحمیلی سخت‌تر شده است البته حوزه خصوصی ما بسیار هوشمند است و می‌تواند راه خود را باز کند و هم اکنون ۴۰۰ میلیون دلار کالا در بنادر است و یک میلیون تن کالا در انبار‌ها و ۷۰۰ تن کالا در بنادر در حال تخلیه است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: امروز موضوع تولید در دستور کار همه بخش‌ها است.

او تصریح کرد: در زمان کرونا دولت نمی‌توانست به تنهایی کار کند و در بخش تولید نیز اگر می‌خواهیم با جهش تولید رو به رو باشیم باید مردم هم کمک کنند و اگر تقاضا برای کالای ایرانی نداشته باشیم جهش تولید رخ نمی‌دهد.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: امروز جهش تولید بدون صادرات میسر نمی‌شود و مسیر افزایش تولید از مسیر صادرات عبور می‌کند.

او گفت: مرزنشینان در صادرات مرزی نقش زیادی دارند، زیرا ۶۰ درصد صادرات از مرز‌ها انجام می‌شود.

سرپرست وزارت صمت افزود: حجم صادرات ما در مرز‌ها ۳ برابر حجم واردات است. ما در مقابل صادرات هیچ مانعی را قرار نمی‌دهیم، زیرا پاشنه آشیل اقتصاد کشور ما ارز حاصل از صادرات است.

مدرس خیابانی بیان کرد: به دنبال جهش تولیدی هستیم که با تولید داخل حاصل شود و تولید داخل نیاز به دستیابی فن آوری دارد و انتقال فن‌ آوری باید از طریق شرکت‌های دانش بنیان و مهندسی معکوس صورت بگیرد.