معاون فروش ایران‌خودرو گفت: تا امروز صبح ۹۵ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش مرور نیوز، بابک رحمانی معاون فروش ایران ‌خودرو امروز در نشست خبری اظهار داشت: تاکنون ۱۴۲ هزار دستگاه خودرو در ایران‌ خودرو تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۱ درصدی داشته است.

معاون فروش ایران‌خودرو افزود: همچنین تا امروز صبح ۹۵ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از شهریور پارسال ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تعهد معوق داشتیم که این تعداد به ۵۰ هزار دستگاه رسیده است که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷۰ درصد بهبود یافته است.

رحمانی گفت: در فروش فوق‌العاده نیز تعهدات عقب‌افتاده‌ای نداریم و در آخرین فروش فوق‌العاده، توانستیم ۶۰ درصد تعهدات را تحویل دهیم و تا پایان تیر ماه تمام تعهدات مربوط به فروش فوق‌العاده را تحویل خواهیم داد.

معاون فروش ایران‌خودرو همچنین اظهار داشت: تولید خودروهای سی‌کی‌دی شامل دانگفنگ، سوزوکی و تندر که به دلیل تحریم متوقف شده بود، تعیین‌تکلیف شده است و برای رفع بخشی از تعهدات باقی‌مانده نیز در حال رایزنی با مشتریان هستیم و به زودی تحویل می‌دهیم. باید تاکید کنم که تعهدات سوزوکی زیر ۵۰ دستگاه است.

وی افزود: خودروی جی‌ال‌ایکس بنزینی از چرخه تولید خارج شد و همزمان با خروج، کل تعهدات این خودرو تحویل شده است.

رحمانی گفت: از کل خودروهای ما، تعهدات ۱۳ دستگاه به‌روز است و تمام تعهدات تا پایان شهریور به‌روز می‌شود.