معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی دولت از محل تسهیلات رونق تولید اظهار کرد: تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان از تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی کشور پرداخت شده است.

به گزارش مرور نیوز، محسن صالحی‌نیا امروز در حاشیه افتتاح نخستین کارخانه تولید غذای گرم کشور در مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی تصریح کرد: در مجموع در کشور حدود ۸۳۰۰ واحد تولیدی توسط کارگروه‌ها و ستادهای تسهیل استانی معرفی شده و حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. همچنین بانک‌ها نیز همین حدود تسهیلات پرداخت کرده‌اند که جمعا ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی افزود: امیدواریم این طرح با همین روند پیش رود و بتوانیم به اهدافی که از اجرای آن داشتیم برسیم؛ هرچند این طرح یک طرح دائمی است و باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند.  

صالحی‌نیا یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت را افزایش صادرات عنوان و اظهار کرد: در این راستا یکی سیاست‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش ظرفیت صادرات در واحدهای ایجادی و واحدهایی است که طرح توسعه دارند.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سیاست ما در سال آینده نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی، اصلاح ساختار فنی و مهندسی و افزایش ظرفیت آن‌هاست، اظهار کرد: در سال آینده برنامه‌ای در بخش صنعت و معدن برای نوسازی و بازسازی صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، نساجی، لوازم خانگی، فلزات و... پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به واحدهای خوب تولیدی در این استان و استان‌های دیگر توصیه می‌کنیم که در نوسازی و اصلاح ساختار تولیدی و رقابتی کردن محصولات خود از این برنامه استفاده کنند.

صالحی‌نیا با اشاره به افتتاح اولین کارخانه تولید غذای گرم کشور در مشهد خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که استان خراسان رضوی از نظر جذب زائر و گردشگر دارد، اقدام بسیار ارزشمندی است. یکی از ویژگی‌های این واحد آن است که با ظرفیت مناسب و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این واحد از بهترین ماشین‌آلات استفاده شده که این امر نیز می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد؛ این واحد هم در آینده که ‌می‌تواند ظرفیت خوبی را پوشش دهد و هم به تدریج می‌تواند محصولات خود را به نقاط مختلف خارج از استان ارسال و حتی در زمینه صادرات نیز ورود کند.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح واحد تولید پیل‌های مینیاتوری و چراغ‌های LED در استان اظهار کرد:  در این واحدها مواد اولیه بسیار مناسبی به همراه ماشین‌آلات پیشرفته طراحی شده که همه این طراحی‌ها با استفاده از ظرفیت بومی به لحاظ مهندسی بوده است.

وی ادامه داد: آن بخش از تجهیزات که امکان تولید آن وجود نداشته نیز از خارج از کشور به این مجموعه‌ها وارد شده و پیش‌بینی می‌شود که این واحدها بتوانند بیش از یک میلیارد دلار در سال صادرات داشته باشند.

صالحی نیا از احیای یک واحد تعطیل شده تولیدکننده مواد استایلن در استان خبر داد و گفت: این واحد از بخش صنعت پایین دستی به بخش‌های بالا دستی ارتقا یافته و از ظرفیت صادراتی خوبی نیز برخوردار است.