وزیر راه و شهرسازی از تولید ۷۸۸ لوکوموتیو و واگن قطار در سال گذشته خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار خط تولید جدید شرکت ایریکو ابهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از تإکیدات وزارت راه و شهرسازی استفاده از توان تولید داخلی و شرکت‌های دانش بنیان است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی از دیگر اولویت‌های راه و شهرسازی است، تصریح کرد: سال گذشته ۷۸۸ لوکوموتیو و واگن تولید داخل به ناوگان ریلی کشور اضافه شد که به جرأت می‌توان گفت بهترین سال در این حوزه بود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در سال جهش تولید گفت: برای امسال هدف‌گذاری تولید 2 هزار واگن مدنظر است که بخشی از این بار بر دوش شرکت ایریکو ابهر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این شرکت صنعتی با تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در میزان خودکفایی و قطع وابستگی رشد قابل توجهی داشته است.

با حضور وزیر راه و شهرسازی، دو خط تولید شامل خط تولید ۸۰ دستگاه ریل‌باس جدید ارتقا یافته و تولید ۲۰۰ دستگاه بوژی‌های باری Y۲۵ در شرکت ایریکو ابهر راه‌اندازی و قرارداد بازسازی واگن‌های مسافری با شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز نیز منعقد شد.

ایریکو یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی ابهر بوده و در حال حاضر حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ کارگر در آن مشغول به کار هستند که با راه‌اندازی خط تولید جدید کارگران بیشتری در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.