رئیس اتحادیه نانوایی های سنتی در تهران از احتمال گران شدن نان در این شهر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس اتحادیه نانوایی های سنتی در تهران با اشاره به اینکه قیمت نان در شهرستان ها گران شده است، گفت: برای افزایش نرخ نان در تهران از اردیبهشت ماه تاکنون مکاتبات زیادی با مراکز مرتبط شده ولی هنوز به نتیجه ختم نشده و قیمت نان در تهران همچنان با نرخ مصوب قبلی باید به فروش برسد.

مقدم با بیان اینکه قیمت پیشنهادی نان را نمی توانیم اعلام کنیم چرا که توسط برخی مورد سواستفاده قرار می‌گیرد، افزود: قیمت نان به نرخ گندم ربطی ندارد چون گندم به کارخانه ها داده می شود و دولت آرد به نانوایی ها می دهد که در شرایط کنونی قیمت آن ثابت مانده است و علت پیشنهاد افزایش قیمت نان در تهران مربوط به افزایش هزینه هایی همچون گاز، دستمزد کارگر، مالیات و ... بوده است و در نرخ نامه قبلی هم اعلام شده تا زمانی که قیمت گندم یا سایر هزینه های تولید تغییر نکرده نرخ نامه ملاک عمل است.

رئیس اتحادیه نانوایی های سنتی در تهران با تاکید بر اینکه قیمت آرد بین ۲۵ تا ۳۰ درصد در قیمت تمام شده نان تاثیر گذار است، گفت:  مابقی قیمت تمام شده نان مربوط به هزینه های دستمزد، مالیات، بیمه و ... است، به همین دلیل قیمت آرد هم حتی ثابت بماند هزینه تمام شده بالا می رود.

مقدم تصریح کرد: در حال حاضر دولت به صرف اینکه قیمت آرد ثابت مانده نباید نانوا را زیر فشار قرار بدهد که نانوایی ها به کار ناصواب کشیده می شوند.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر که قیمت نان تغییر نکرده برخی نانوایی ها به بهانه کنجد نان را با قیمت دو برابر به مردم می فروشند، اظهار کرد: قیمت نان اگر بیشتر باشد باید حجم بیشتری داشته باشد برای نمونه واحدهای نیمه یارانه ای سنگک موظف هستند سنگک ساده را با قیمت  مصوب ۱۸۰۰تومان عرضه کنند و ۵۰۰ تومان هم بابت هزینه کنجد بگیرند؛ گرانتر از این در صورتی جایز است که وزن نان را بیشتر کنند. اما برای خیلی از نانوایی هایی که به بهانه کنجد گران می گیرد بارها از سوی اتحادیه مورد بازخواست قرار گرفته اند و حتی در اتحادیه از آنها تعهد گرفته شده زیرا ما موافق افزایش قیمت نان قبل از اعلام مصوبه نیستیم و بارها به نانوایی ها تاکید کرده ایم که در حال حاضر پیگیر افزایش قیمت نان هستیم و نباید تا زمان صدور مصوبه بیشتر از قیمت نرخ نامه بفروشند.