قیمت نفت در معاملات امروز ۱۷ شهریور ۹۹ بیش از یک درصد افت کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 55 سنت معادل 1.29 درصد کاهش به 42 دلار و 11 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نیز امروز با 56 سنت معادل 1.41 درصد کاهش به 39 دلار و 21 سنت رسید.

به رغم کاهش تولید های اوپک پلاس و تلاش دولت ها برای تحریک رشد اقتصادی جهانی و تقاضای نفت بازار جهانی همچنان با مازاد عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی مواجه است و این سبب شده تا پالایشگاه ها میزان تولید خود را پایین بیاورند. تولیدکنندگان نیز برای حفظ مشتریان خود بار دیگر ناگزیر از کاهش قیمت ها شده اند.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «در حالی که روز اول می به طور رسمی فصل سفرهای جاده ای در آمریکا پایان می یابد، سرمایه گذاران با این واقعیت مواجه اند که تقاضا همچنان وضعیت ضعیفی دارد، در حالی که میزان ذخایر همچنان بالاست.»

عربستان قیمت رسمی نفت سبک خود برای ماه اکتبر جهت فروش در بازار آسیا را به میزان بی سابقه ای از ماه می کاهش داده است. آسیا بزرگترین بازار نفت عربستان به شمار می رود.

پس از تقویت نسبی قیمت نفت در ماه های اخیر، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه که به گروه اوپک پلاس معروفند کاهش تولید خود را به 7.7 میلیون بشکه رسانده است. ترمیم قیمت نفت همچنین برخی شرکت های حفاری نفت در آمریکا را به فعال نمودن سکوهای بیشتر تشویق نموده است.