رئیس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد گفت: با توجه به تنش آبی کشور برای حل این مساله نیازمند مشارکت دانشگاه‌ها، مراکز علمی، دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی هستیم.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان امروز در سمینار بین‌المللی استفاده سالم از پساب‌ها با بیان این‌که مساله آب و استفاده مجدد از پساب‌ها موضوع بسیار مهمی است، اظهار کرد: در شرایط فعلی و پیش‌رو یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مناطق خشک و نیمه‌خشک استفاده مجدد از پساب‌ها خواهد بود.

به گفته وی، با توجه به این که کشور در شرایط فعلی در مرحله تنش آبی قرار گرفته است لازم است که در این زمینه تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها همکاری و تلاش داشته باشند.

رئیس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از این مساله که نباید از وضعیت آبی فعلی کشور با عنوان بحران آب یاد کرد، ادامه داد: موضوع آب مساله‌ای است که در تمام جهان مورد توجه است و با توجه به این‌که میزان هدررفت آب قابل توجه است لازم است که در این زمینه یک نگاه جامع و علمی وجود داشته باشد.

به گفته وی، موضوع آب نیازمند یک سرمایه‌گذاری عظیم داخلی و خارجی است و با توجه به این‌که این سرمایه در شرایط بحرانی نمی‌آید و مساله آب نیز نیازمند فرهنگ‌سازی و جامعه‌نگری است، نباید از این مساله با عنوان بحران آب یاد شود.

رئیس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد با بیان این‌که در حال حاضر ایران در شرایط تنش آبی قرار دارد، اظهار کرد: قطعا در این مساله تردیدی نیست، لذا لازم است که از نقاط بهتری به جای بحران استفاده شود، چرا که عادی سازی کلمه بحران آب نمی‌تواند نتیجه مطلوبی را حاصل کند.