قیمت نفت در معاملات امروز ۲۵ شهریور ۶ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، در حالی که در پی هشدار تولیدکنندگان بزرگ نفت نگرانی ها از ترمیم کند تقاضای جهانی انرژی بار دیگر افزایش یافته است، قیمت نفت  روز سه شنبه شاهد کاهش بود، اما پیش خریدها در آستانه نشست این هفته اوپک پلاس مانع افت بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز 6 سنت معادل 0.15 درصد کاهش به 39 دلار و 55 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز به رقم 37 دلار و 26 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در جلسه قبل شاهد اندکی کاهش بود.

چیوکی چن تحلیلگر شرکت تجاری سانوارد در این باره گفت: «احساس حاکم بر بازارهای نفت به دلیل چشم انداز ضعیف تقاضا و تشدید شیوع کرونا در بسیاری از کشورها همچنان تیره و تار است.» وی افزود: «قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا احتمالا تا زمانی که تقاضای آمریکا برای نفت حرارتی بالا برود بین 35 تا 40 دلار خواهد ماند.»

تولیدکنندگان بزرگ نفت و شرکت های تجارت کننده نفت چشم انداز تیره و تاری را برای تقاضای جهانی نفت پیش بینی کرده اند. اوپک پیش بینی خود از میزان تقاضا برای نفت را کاهش داده و شرکت بی پی گفته که میزان تقاضا ممکن است نسبت به رقم های سال 2019 پایین تر بیاید.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تقاضای جهانی برای نفت امسال با 9.46 میلیون بشکه کاهش مواجه خواهد شد، در حالی که در گزارش قبلی این سازمان، کاهش تقاضا 9.06 میلیون بشکه پیش بینی شده بود.

پس از آنکه ژنرال خلیفه هفتر در لیبی متعهد شد که به ماهانه محاصره تاسیسات نفتی پایان بدهد، نگرانی ها در مورد افزایش عرضه جهانی نفت بالا گرفته است.