صبح امروز ۱۳ قرارداد پژوهشی با حضور وزیران نفت و علوم، میان شرکت ‌ملی نفت ایران و ۱۲ دانشگاه و یک مرکز تحقیقاتی به ارزش ۷۱۵ میلیارد تومان امضا می ‌شود.

به گزارش مرور نیوز، ۱۳ قرارداد پژوهشی با هدف مطالعه فناورانه و بررسی راهکار‌های ازدیاد برداشت نفت و گاز صبح امروز با حضور وزیران نفت و علوم، میان شرکت ملی نفت ایران و ۱۲ دانشگاه و یک مرکز تحقیقاتی امضا می‌شود.

این قرارداد‌ها در ادامه مسیر طرح مطالعه و توسعه فناورانه میدان‌های نفتی که در سال ۹۳ با امضای ۹ قرارداد کلان پژوهشی کلید خورد، امضا می‌شود و به این ترتیب، حضور دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به‌عنوان بازوی علمی و پژوهشی صنعت نفت در مطالعات روش‌های ازدیاد برداشت میدان‌های نفتی پررنگ و کاربردی خواهد شد.

 مسعود کرباسیان مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در این برنامه گفت:این امضای ۱۳ قرارداد پژوهشی افزایشی و ضریب بازیافت فرصتی است که همکاری دانشگاه‌ها و صنعت نفت را مروری کنیم.

او گفت:قابلیت افزایش ضریب بازیافت و ایجاد شبکه‌های نوآورانه و فناورانه در داخل و همین‌طور با همکاری در سطح بین‌المللی و ایجاد مراکز فناوری در دانشگاه‌ها از مهمترین دستاورد‌های این طرح است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران بیان کرد:مجموع ارزش قرارداد‌هایی که امروز امضا می‌شود حدود ۷۱۵ میلیارد تومان و بیش از ۳۵ میلیون یوروست و قرار است ظرف ۱۰ سال اجرایی شوند.

کرباسیان گفت:با احتساب قرارداد‌های مرحله نخست (۹ میدان نفتی) و قرارداد‌های امروز، در مجموع در بخش نفتی ۲۰ میدان و در بخش گازی ۲ میدان برای مطالعه به دانشگاه‌ها واگذار شده و ارزش کل قرارداد‌ها بیش از ۱۰۰۸ میلیارد تومان و حدود ۵۰ میلیون یورو است.