وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان اربعین هیچ پرواز مسافری به عراق نخواهیم داشت و اگر پروازی در این مسیر انجام می‌شود تنها برای تردد مسئولان دو کشور یا اتباع است.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری استان تهران گفت: از وضعیت راه‌های پایتخت به شدت شاکی بودم و برای بهبود وضعیت آن مدام از مسئولان امر یعنی رئیس سازمان راهداری و مدیران استانی پیگیری می‌کردم و روزی نبود که با آنها تماس نگیرم.

وی ادامه داد: تهران جمعیت بسیار بالایی دارد که شبکه حمل و نقل آن نیز باید متناسب با این جمعیت توسعه پیدا کند. همچنین باید ظرفیت راه‌ها را متناسب با تقاضای بسیار بالایی که وجود دارد گسترش دهیم.

* پروژه تعویض جاده چالوس و فیروزکوه را در راستای تردد روان‌تر مردم انجام دادیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پروژه تعویض جاده چالوس و فیروزکوه را در راستای تردد روان‌تر مردم انجام دادیم، اظهار کرد: ساخت ادامه اتوبان همت، آزادراه تهران – شمال و کمربندی سوم یا کنار گذر جنوبی تهران به طول ۱۵۷ کیلومتر در حال انجام است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و این پروژه‌ها همان برنامه‌هایی است که برای افزایش ظرفیت ترددها در نظر گرفته‌ایم. همچنین وضعیت مسیر قطعه پل سیمان تا پل شهرک بابان که به نظر من خوب نبود در حال اصلاح است.

اسلامی با اشاره به این‌که اصلاح گالری تونل امامزاده هاشم که پیش از این شبیه تونل وحشت بود را نیز در دستور کار قرار دادیم و آن را ایمن‌سازی کردیم و تقاطع غیرهمسطح شهر قدس نیز یکی از پروژه‌هایی است که در راستای بهبود تردد در استان تهران امروز به بهره‌برداری رسیده است.

* تا پایان اربعین پروازی به عتبات نداریم

وزیر راه و شهرسازی همچنین در جمع خبرنگاران درباره‌ی وضعیت پروازهای مسافری به مقصد عراق اظهار کرد: تا پایان اربعین هیچ پرواز مسافری به عراق نخواهیم داشت و اگر پروازی در این مسیر انجام می‌شود تنها برای تردد مسئولان دو کشور یا اتباع است.

وی همچنین درباره مسکن ملی نیز اینگونه توضیح داد که روند واریز آورده اولیه مسکن ملی کند یا متوقف نشده و تاکنون ۱۴۰ هزار نفر آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی خود را واریز کرده‌اند.