امروز پنجشنبه نرخ طلا در بازارهای جهانی با تضعیف ارزش دلار افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، امروز در بازارهای جهانی هر اونس طلا با 6.3 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1893 دلار و 10 سنت معامله شد،‌قیمت طلای جهانی در کمترین زمان 1883.4 دلار و در بیشترین زمان 1896.6 دلار معامله شد.

قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته 37.9 دلار کاهش داشت اما نسبت به یک سال گذشته 388 دلار افزایش را تجربه کرده بود.

در گروه سایر فلزات گرانبها نقره رشد 25 سنتی داشت. هر اونس از این فلز به قیمت 24 دلار به فروش رفت.

فلز گرانبهای پلاتینوم 2 دلار کاهش داشت اما پالادیوم 2 دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

خبرگزاری رویترز‌،‌ نوشت امروز پنجشنبه قیمت طلا با تضعیف ارزش دلار رشد کرد،‌البته چشم انداز مثبت از کمک‌های مالی به بخش‌های کرونا زده این کشور هم به افزایش قیمت طلا کمک کرد.

البته در این میان سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمارهای بیکاری هفتگی در آمریکا هستند تا بیشتر در مورد وضعیت اقتصادی و سلامت با خبر باشند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OAND، گفت« در حال حاضر طلا نیاز به سیاست‌های مالی و پولی دارد تا دوباره در بازار نقش‌آفرینی کند.»

مویا همچنین با بیان اینکه بازار طلا در انتظار شرایط جدید است، گفت شیوع ویروس کرونا در برخی از ایالت‌های آمریکا و اروپا در حد بالایی است و این مسئله تصمیم‌گیران را  به ارائه محرک‌های اقتصادی بیشتری مجبور می‌کند.

بر اساس این گزارش پس از توقف مذاکرات بر سر ارائه محرک‌های اقتصادی بیشتر ترامپ توئیت کرد که کنگره باید اعتباری را برای ایرلاین‌ها، مشاغل خرد و نیز چک 1200 میلیارد دلاری برای افراد آسیب دیده از کرونا در نظر بگیرند که این مسئله تا حدودی چشم انداز برای تصویب ارائه محرک‌های بیشتر را تقویت کرده است.

بسیاری از تصمیم‌گیران معتقدند که چشم انداز اقتصادی آمریکا در صورت حمایت‌های مالی بیشتر بهبود خواهد یافت.

بر اساس این گزارش قیمت طلای جهانی امسال 24 درصد رشد داشته که حمایت‌های دولتی و محرک‌های بانک مرکزی همه کشورها در آن تاثیر گذار بوده است.