وزیر نفت گفت: صدای ماندگار شجریان در حافظه مردم ثبت و ضبط شده است.

به گزارش مرور نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت استاد «محمدرضا شجریان» نوشت: صدای ماندگار شجریان در حافظه مردم ثبت و ضبط شده است.

بیژن زنگنه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«درگذشت نگین درخشان موسیقی اصیل ایرانی، هنرمند مبدع، استاد محمدرضا شجریان را به خانواده ارجمند ایشان، جامعه هنری و مردم بزرگ ایران که صدای ماندگار او در حافظه ایشان ثبت و ضبط شده تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و آرامش ابدی مسئلت می‌کنم.»

محمدرضا شجریان پنجشنبه، ۱۷ مهر ماه پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری، در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی موسیقیدان و خواننده موسیقی اصیل ایرانی ـ یکم مهرماه سال ۱۳۱۹ به دنیا آمد. او مدتی رئیس کنونی شورای عالی خانه موسیقی ایران بود. بنیان‌گذاری گروه شهناز و ابداع چند ساز موسیقی از دیگر اقدامات شجریان در حوزه موسیقی محسوب می شود.

محمدرضا شجریان در قرائت قرآن نیز فعالیت داشته و دعای ربنا، معروف‌ترین تلاوت قرآنیِ اوست. این اثر را سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت کرده‌ است.

شجریان در دنیا هنرمندی شناخته شده بود؛ چنانچه سایت انجمن آسیا محمدرضا شجریان را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ است. استاد شجریان نامزد ۲ جایزه گرمی نیز بوده است.