معاون اتاق اصناف ایران گفت: در نیمه اول امسال ۹۷۹ هزار و ۳۰۲ بازرسی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی این معاونت انجام و ۱۸۶۱ واحد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی پلمپ شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بهنام نیک‌منش با بیان اینکه محوریت بازرسی‌های سلامت محور و ضمانت اجرایی اعمال محدودیت‌ها بر عهده وزارت بهداشت است و اتاق اصناف ایران در اجرای گشت‌های بازرسی با آن‌ها همکاری می‌کنند، اعلام کرد: در نیمه اول امسال ۹۷۹ هزار و ۳۰۲ بازرسی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی این معاونت انجام و ۱۸۶۱ واحد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی پلمپ شده است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: محوریت بازرسی‌های سلامت محور وزارت بهداشت است و دست اندرکاران بازرسی اتاق اصناف هم با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، پلیس اقتصادی و اماکن نیروی انتظامی در این طرح نظارتی حضور دارند.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف ایران در اجرای گشت‌های بازرسی با آن‌ها همکاری می‌کنند، تصریح کرد: بازرسان اتاق اصناف به همراه بازرسان وزارت صمت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند و در صورت اجرایی شدن آن با متخلفان برخورد می‌کنند.

نیک‌منش همچنین گفت: معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در یک هفته اخیر بر رعایت نشدن تعطیلات یا شکایتی مبنی بر اینکه چرا واحد صنفی پرخطری فعالیت می‌کرده، دریافت نکرده است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تصریح کرد: واحدهای صنفی که وزارت بهداشت اعلام کرده که باید تعطیل باشند در این مدت همکاری لازم را داشته اند، برای مثال تالارهای پذیرایی ماه‌هاست که تعطیل هستند و کسی در این زمینه نافرمانی نکرده است. با این وجود اگر مواردی باشد که این مصوبات را رعایت نکنند حتماً با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: به محض مشاهده رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی یا اجرا نشدن محدودیت‌های اعمال شده، واحدهای صنفی حتماً پلمپ می‌شوند.